tisdag 10 februari 2009

Tisdagstema - Ute..

Veckans Tisdagstema är ute.. dagen har varit stressig och ett snabbt foto när jag var hemma var det jag kom på idag..

Det snöade imorse när jag vaknade och på förmiddagen då singlade vackra flingor ner på marken.. lite vitt blev det. Man kan ju tycka att nu när vintern går mitt sitt slut.. så kan det kvitta med snön, ett par omgångar med lite puder är allt som varit.

Hörde en rolig historia i lokalradion idag..:

- Nu får vi ut och leta vårtecken.. säger man nr 1.

- ???? man nr 2 kliar sig i huvet..

- Ja nu är det dags att titta efter snön.. det är ju februari nu.. !

Får väl tillägga att det var så förra året oxå.. snön kom vääääldigt sent. Här är lite gamla kort på den snö vi fick då..

2 februari 2008..
16 mars 2008...

17 mars 2008...


30 mars 2008.. En liten Botanisk tulpan.. Tulipa Kaufmannia.. som stoiskt håller sin blomma uppe.. eller försöker i alla fall..
Förra vårens blommor blev ganska skamfilade av all snö och kyla som höll sig i tre veckor.. Nu skakar ni säkert på huvudet där uppe i norr.. men ni får tänka så vi veklingar här nere är inte vana med all snö o kyla som ni har där uppe.. vi skulle förmodligen lägga oss i idé, eller jag,.. om jag kom till er..
Ha en skön tisdagskväll..
Mer bidrag till Tisdagstemat hittar ni här..






6 kommentarer:

  1. Det var en fin rostig kruka som du hade där på fotot. Har lite letat nåt sånt men inte hittat. Va bra att ni också får snö för här räcker det minsann till :)) Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaha det var lika sent (ännu senare) förra året. Tänk vad fort man glömmer. Tulpanbilden är ju heeeelt underbar. Ha en härlig dag. // Kram Peter

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se de olika åren!!!!
    Läntar till sol och värme nu.... som du....
    Linda

    SvaraRadera
  4. För min del är det lättare att både läsa o kommentera här så jag har inget emot att du flyttar hitåt. Kul att se dina bilder om hur vädret svängde förra våren. Här har vi vinterlandskap idag. VAckert!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag hittade då inget i trädgården idag...
    KRam.

    SvaraRadera
  6. Visst är det så att det brukar bli vinter så här i februari/mars. Minns så väl förra påsken. Det hade varit jättefint väder, jag kom hem från Stockholm planterade penséer för att dagen efter vakna upp till frost och snö. :) Härliga bilder! Ha en skön helg (blir det packning?). Kram Karin

    SvaraRadera