söndag 26 april 2009

Vad snabbt en helg går..

Nu är det söndag kväll igen och jag sitter lite utmattad och fattar inte vad tiden tog vägen. Har varit ute i solen och njutit, tagit lite paus från dator och blogg och spenderat både lördag och söndag med mitt lilla barnbarn.



Här står hon lilla hjärtat Cornelia, lika blygt nickande med huvudet som de vårblomande lökarna bredvid henne.





Gäller att hinna med i svängarna.. bland livliga små barn och exploderande blommor i vårtider. Här är mina härliga persikoblommor.. i år hoppas jag på ett saftgit bett i en egenodlad persika..
Finns hur mycket som helst just nu i trädgården, pingstliljor, kungsängsliljor, flocktulpaner, påfågelstulpaner pärlhyacinter.. vilken växtkraft de visar nu när värmen kommit. Mitt japanska körsbär är sprängfyllt och blir det 20 grader imorgon som utlovat så kommer det definitivt att slå ut. Min lilla 'Stella' har börjat slå ut, har alltså fullt upp att gå runt och bara njuta av allt vackert.



De vita pärlorna är här.. det sägs att pärlor är en kvinnas bästa vän.. eller nåt sånt.. *ler*. Jag kan säga att jag älskar denna lilla skönhet, och det tycks som det är fler än jag som gillar att vara runt denna lilla läckerbit. (klick)

Vi var i stugan och hjälpte mina färäldrar idag att sätt i lilla båten, och titta vad jag hittar hos min mor.. blommande lärkträd visst är det läckert. Det sägs att denna rosa är honblomman, den som blir kotten..
Svårt att hinna med allt man vill just nu, blogga, läsa bloggar, städa.. tveksamt om jag vill men jag bör i alla fall.., trädgårdplanering ja det är mycket och så ska man njuta och ta vara på tiden.
Imorgon är en ny arbetsvecka och då ska jag åka till Grebbestads folkhögskola, ska bli väldigt intressant att se deras utbud av olika utbildningar.. mycket focus på handverk ska det vara. Några elever, jag och en kollega tar minibussen dit för en heldag.. ska bli himla kul.
Ni får ha en skön och bra måndag..
Kramiz

16 kommentarer:

  1. Visst går helgen snabbt...
    Underbara bilder du visar :D
    Läckert lärkträd som blommar :D Har aldrig sett det förrut!
    Många kramar från Lily

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig helg du haft, låter så mysigt med ett barnbarn....
    Jag har hittat min lilla violtulpan o en massa annat fint som jag nästan har glömt att jag har..... glada små överraskningar dyker upp här o där.
    Ha dé himla skönt i Grebbestad
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vad vackra blombilder speciellt gillar jag den vita pärlhyacinten. Visst är det så att pärlor kvinnors bästa vänner.

    SvaraRadera
  4. Helgen borde absolut vara minst en dag till... :) Har oxå umgåtts med mitt barnbarn i helgen, medan föräldrarna hade lite egen tid :) Det är så härligt med de små..........Den vita pärlhyacinten växer även hos mig men den har inte visat sig än. När den dyker upp så njuter jag av den.
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt i naturen just nu. Känns som man skulle vilja stanna tiden lite och njuta av allt det fina. Har också varit ute och fotat en del idag. Blir mycket krälande på knäna, haha!!

    Hoppas att du får en skön vecka och vips så är det fredag igen;=D!

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det låter som en skön helg Monica och inte minst kul att spendera helgen med Cornelia. :) Härligt att det blommar och kul med ditt japanska körsbärsträd. De är ju så vackra! Ha en skön vecka! Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Härlig helg, jag har också spenderat
    söndag med mitt barnbarn.

    SvaraRadera
  8. Ja du det är svårt att hänga med.
    Fint du visar.
    Verkar som du har haft det jätte bra i helgen.
    Här blommor tom jordgubbarna tror jag blir tokig.. vad skall finnas kvar att fota till midsommar?
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  9. Lärkkottar jagade jag i helgen men det var bara massa ståtliga hannar så jag fick inte den rosa kotten och mina barn var besvikna, jag hade ju sagt att jag skulle ut och "plocka" ROSA kottar...

    Ja, det är mycket men helt UNDERBART vad det är vacker. jag har inte några vita pärlhyasinter men det har min granne, skal nog ut och prata lite med henne idag...

    /MB

    SvaraRadera
  10. ... persikoblommans hy, det vill väl varje japanska ha, och kanske en och annan svenska också!! ;-) Mmmm, det är alltså så här det ska vara!! Vacker mild färg! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  11. Hej Moa. Å så mycket fint du har nu i din trädgård. Lärkträdet är så tufft i sitt sätt att blomma tycker jag!Just alla lökar är ju helt utslagna nu och körsbärsblommor och plommonträdets vackra blommor ja allt man vill hålla kvar den här tiden flera månader känns det som Den drar förbi alldeles för fort.

    SvaraRadera
  12. Du, jag kommer gärna till dig senare i sommar och avnjuter en persika:)
    Ha en bra dag!
    /Lina

    SvaraRadera
  13. Jo, helgerna går snabbt, och det blir inte många stunder inomhus! Härliga bilder du visar- speciellt den på persikoblomningen.

    SvaraRadera
  14. Blommande lärk har jag aldrig sett.
    Helgen gick snabbt och nuhar denna veckan bara fyra arbetsdagar så det lär gå fort.
    Vill stoppa tiden för att hinna med men det går ju inte....Kram!

    SvaraRadera
  15. Blommande lärkträd har jag aldrig sett. Blomman är jättesöt. Här blommar de japanska körsbärsträden för fullt. De är så vackra mot en riktig blå himmel men jag tycker det är svårt att fånga skönheten med kameran.
    Ha det så trevligt på din kurs!
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att bara kunna gå omkring och njuta i trädgården. I vår trädgård finns det just nu mest gräs, men drömmen är en otrolig trädgård som liksom din alltid bjuder på ngt vackert.
    Kram kram

    SvaraRadera