måndag 19 april 2010

Nu har jag gjort en tavla..!

Målat klart en tavla i helgen, den har stått lite halvfärdig ett tag. Den behövde de sista penseldragen vid kanten och på blommorna men nu får jag nog anse att den är klar. 


Är så glad att jag börjat måla lite igen, det var många år sedan jag gjorde det och då var det mer traditionella tavlor men just nu i alla fall tjusas jag av blandteknik, lite scrapping och målning i kombination. 


Vita Löjtnantshjärtan är nog en av de finaste blommorna jag vet, symboliserar kärleken tycker jag eftersom den har den ljuvaste formen av ett hjärta.

Det var väldigt svårt att fota vitt på vitt.. eller olika vita nyanser, hoppas ni ser för jag har dessutom sett att det ser väldigt olika ut på olika datorer också. Man kan naturligtvis klicka på bilderna så ser man dem bättre åxo.



Kanten har spetspapper, tårtpapper, runt kanten som en ram, målat och klistrad på.  Ängeln är stämplad på papper och limmad på eftersom dukens grovhet gjorde det omöjligt att få en fin ängel om man stämplade direkt på. Så man får vara flexibel och tänka om ibland. 
Hela tavlan är målad så att den ska se gammal o antik ut och den kommer att finnas i butiken senare.

Texten "Alltid vid din sida" är så vacker, enkel och i kärlekens tecken.. 

Kram och ha en bra måndag..

25 kommentarer:

  1. Väldigt fin!!! Härligt med din kreativitet!

    SvaraRadera
  2. Vackert gjort. Hur i allsin dar kan man skriva så fint med pensel. När jag gör något sådant blir det kladdigt.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt söt! Arbetad och talande i sin enkelhet!

    SvaraRadera
  4. Hej Moa
    Vad bra ?! att det inte ser konstigt ut, på besökarnas datorer.
    Jag tar nu bort mitt rop på hjälp, för att inte själv betraktas som konstig, hihi

    Vilka fina tavlor, kan tänka mej att de är fina i verkligeten, vitt på vitt är snyggt!

    Tack!
    Kramar/
    /Maggan

    SvaraRadera
  5. Oj, du är allt flitig med alla dina grejor. Den här var väldigt tjusig (som allt annat, för övrigt).

    (Jag har vägrat att ens testa Farmville för rädslan att "falla dit"...)

    SvaraRadera
  6. Den är så vacker. Vill ha...Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för gulliga ord på både min blogg och Gudruns! Det värmde, och du vet inte hur rätt du har. Jag har inte ordat så mycket om allt det tråkiga, man vill inte vika ut sig alltför mycket på bloggen, men det har varit väldigt tungt..
    Vilken fin tavla du gjort! Jag höll också på en del "förr" men även jag höll då på med mer traditionell målning. Är också sugen på att testa ngt nytt, men vet inte riktigt hur jag skall få "till det" Man skall ju "våga" att testa nya tekniker.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vilken superfin tavla Vad talangfull du är i allt du gör! Måste vara riktigt kul att kreera fram motiv, ord och dekorationer!

    Ha en bra dag!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  9. Fint -spännande med olika tekniker! Kram//Eva

    SvaraRadera
  10. Oj, vad jag avundas din konstnärstalang! Den är sanslöst fin din tavla. Får nöja mig med att beundra andras verk... det är gott nog:) Ha en härlig tisdag,
    Charlotta

    SvaraRadera
  11. Åh, vad vackert Moa!
    Och inspirerande....
    Jag tycker också det är svårt att fotografera vitt; jag brukar försöka antingen ändra på vitbalansen i kameran, eller redigera bilden i datorn,(fylla på med skugga) så att det vita framträder på ett annat sätt.
    Ha en bra dag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  12. Så fin!! Verkligen vacker!

    Du är så duktig att få till Det!
    Så lagom :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Imponerad är jag! Jättefint! Kram!

    SvaraRadera
  14. Moa!
    Herreje så läckert! Vad du kan!/Anja

    SvaraRadera
  15. Det är mycket vackert som kommer från dej. Tavlan var helt underbar.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  16. Vilken talang du har! Blivande konstnär kanske?
    Kram Juliane

    SvaraRadera
  17. Åh så vackert....Nu har jag suttit en lång stund och tittat på din fina sida igen. Önskar dig en fin onsdag!
    Kram Anitha

    SvaraRadera
  18. Oh vad jag vill ha den i min sommarstuga ovanför sängen!

    Gör mer!!!

    SvaraRadera
  19. Lovely Lovely bleeding hearts Moa!! Kram!

    SvaraRadera
  20. Underbar tavla! Och vilken kul idé att blanda material och tekniker. Man blir så glad och inspirerad när man hälsar på hos dig.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Idag visar jag äntligen hur du kan göra ett eget kakfat...

    Mvh

    Karin

    Ps. Missa inte tävlingen "Loppisboken" hos mig.. Ds.

    SvaraRadera