tisdag 15 februari 2011

Göteborgshelg.. o måndag.

Vilken trevlig helg vi har haft, tidig lördag morgon startade vi med frukost med vännerna och så for vi ner mot Göteborg. Incheckning på hotell Liseberg gick som smort för vi fick komma in i våra rum redan 10.30, en snabb promenad till Mässan för att gå in på Båtmässan.


Ja det var båtar, båtar och återigen båtar i alla upptänkliga former och storlekar och visst var det kul att kila in o ut i alla fina drömbåtar för att känna och provsitta.


Vår lilla båt ter sig tämligen liten ut i jämförelse med de flesta vi tittade på men det är en bra början för vi kommer i alla fall ut på havet och kan sitta gott.

På mässan handlade vi lite, ett ekolod, sjökort och flytvästar o så köpte vi något superputsmedel, undrar just om det åker på skrovet av sig själv också? Ja men kunde nog köpa det mesta och en massa människor var där, t o m köer för att komma in i vissa extra fina båtar, med ungdomar i kostym som släppte in några få åt gången och önskade oss välkommen ombord. Ja det var en upplevelse att se dessa fina så jag glömde o ta kort *smile*


Detta är nog min drömbåt, en Ryds som vi har men en lite nyare variant.. hehe.. o cirka 600 tusen mer i pris så det är bara drömmar just idag i alla fall, eller?! för alltid.
Vi var nästan på mässan tills det stängde med lite paus då vi lämnade området för att äta lite gott, kvällen var mysig med en liten vända på stan för att rocka loss lite, ja en härlig och rolig dag o kväll blev det i goda vänners lag.

Söndagen var en kall och solig dag och vi gick en tur till Trädgårdsföreningen och besökte Palmhuset, ett fantastiskt vackert växthus som jag besökt flera gånger men man ser o njuter varje gång.


Var en ren njutning och sitta där i solen och vila huvudet i värmen.. fattades bara en rejäl fikakorg där på balkongen. 


En underbar helg i Göteborg blev det och på måndagen var det dags att åka dit igen, jag var med eleverna på ett studiebesök på SVT och fick en rundvandring i studios och olika lokaler mycket intressant och trevligt. Utsikten från Hasse Anderssons studio var häftig, såg en stor del av Göteborg men det som fångade ögat när jag stod där var vyn med den jättestora båten vid kajen och den lilla lilla båten som var uppställd där mitt på kajen.. tala om kontraster och så var det ju mer båtar.. *smile* går ju att klicka på bilderna som jag tagit med mobilen så kvalitén är väl inte den bästa.. 



Nu önskar jag alla en god natt för jag ska knyta ihop mig och så får vi hoppas på en bra onsdag också..

Var rädda om er och ta på mössan för det är sviiinakallt därute.. *ler*

2 kommentarer:

  1. Mmm palmhuset måste vara underbart så här års... i kontrast till det kalla utanför!

    SvaraRadera
  2. Båter=sommar:)HÄRLIGT!
    Palmhuset har jag inte besökt, men kommer jag neråt får jag nog sätta upp det på programmet;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera