torsdag 29 mars 2012

Störtdykning..

Albin tittar stort på trädet och alla pinnar som kom farande ner.. "Nu har jag pinnar så det räcker ett tag!"  ser det ut som han tänker *smile*..


I går blåste det nästan storm och ett helt skatbo for ner från vår höga tuja, har länge plockat pinnar som dröst ner när skatorna byggt o tappat taget.. dagens skörd brukade jag muttra när jag gick där. Men nu tycker jag nästan synd om dem, undrar hur det går med äggkläckning i år nu då? Inga ägg låg i alla fall i men det var tungt och välbyggt i mitten med lera o pinnar. Det blev många vändor idag innan allt var borta o ligger i säkerhet på släpkärran, vill inte att de drar tillbaka alla pinnar utan ser helst att de hittar ett annat träd att hyra till sitt bo..




Dagens vårbild..  
Tulipa kaufanniana 'Näckrostulpan'

Mina solstrålar som kommer varje vår, de slår ut o lyser som små ljusgula solar när solen är framme och slår ihop sig när det är molnigt, hoppas de klarar de närmaste dagarna då det ska bli bra mycket kallare har jag förstått.. 

Nu blir det Antikrundan.. ett favoritprogram.. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar