lördag 2 februari 2008

Snöflingor..

i massor har vi haft och har fortfarande... de singlade stora som femkronor och på en timma fick vi 10-15 cm ny fluffig snö.. så vackert.
Just nu så singlar lite mindre flingor sakta ned, det är ett riktigt vackert vinterlandskap som breder ut sig utanför vårt uterum. I början satt jag o tittade på de små botaniska tulpanerna som stack upp i den vita snön men nu syns de inte längre.. undrar hur de klarar sig i detta vädret, men förhoppningsvis lägger sig snön som ett skyddande varmt täcke..
Lugn och ro... ord överflödiga.. skulle väl satt i ett nytt ljus och tänt kanske man ska tillägga..
Vrider jag lite på huvudet ser jag detta.. framför stenbänken har jag och Albin !! byggt en snölykta som ska tändas ikväll.. när några vänner kommer och ska äta med oss.. Ja lyktan är inte med på bilden.. för jag var ute o lekte efter fotostunden.. =)
Trodde nog att vintern var över för denna gång.. men naturen har åter sagt sitt.
Ha en skön Lördag..
Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar