måndag 25 februari 2008

Blå pärlor..

I väntan på våren åker många av oss och insuper lukten och stämningen på handelsträdgårdar runt om i landet. I alla fall gör jag det bokstavligt.. jag andas in den lite fuktiga, blommiga doften som alltid finns på Blomsterlandet som ligger närmast för mig. Det är en så härlig doft och jag känner mig hemma och kan gå där och drömma länge och väl. Sist jag var där var i helgen och det var nog rekord vad gäller hur mycket jag handlade för, nedåt alltså.. Två krukor pärlhyacint och en krokus.. gick där länge och väl men jag njöt mest, och dessa små krukor var det jag planerat och köpa och det höll jag.. jisses amalia, men det kanske berodde på att det var i slutet av månaden och plånboken börjar bli tunn.

Ja våren börjar verkligen komma lite här och där men så här långt har inte mina pärlhyacinter kommit ute. Utan där ser jag mest bara gröna blad och när de väl kommer är de mycket mörkare blå, dessa var så ljust porslinsblå och mycket fina tyckte jag..

Tänk vilken härlig tid vi har framför oss, när pärlhycinterna står tätt i landet..

Här står de i all sin prakt min lilla vårplantering tillsammans med gjutjärnskrukan jag köpte förra året på Blomsterlandet för en mycket billigare penning än nätshoppen som sålde den =). Min lilla ängel står där bakom och kikar och min gamla fotogenlampa jag köpte på en antik o kuriosaaffär nyligen, tänk så mysigt när jag tänder min lampa på kvällen och njuter av mina vårblommor..

Ha en skön måndagskväll..

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar