tisdag 20 januari 2009

Trädgårdsresan till Skåne..

Nu får det vara nog med gråslask, frost och annat trist.. Nu vill jag se vår, sommar eller sol.. och det enda sättet är väl då att titta på bilder för imorse var det lite snö.. och nu slaskar det, blåser och regnar.. brr..

Så jag tänkte visa er lite bilder från trädgårdsresan i somras.. tror inte jag visat dessa bilder. Har ingen aning om var vi var för mina broschyrer är borta, ja borta de ligger väl i mina högar i arbetsrummet.. Ja det är väl något jag måste ta hand om nån regnig dag.. men idag har jag inte lust.

Tillägg: Cecilia heter hon och jag ska försöka ta reda på i vilken stad vi var..=).. Annika på Naturliga Ting.. Tack ska du ha

Här är första bilden och visst ser det inbjudande ut.. ?

Detta var en trädgård som varit med i Drömhem & Trädgård.. det var väldigt tjusigt som en riktig utställningsträdgård. Trädgården var väldigt ansad kan man säga.. med massa fint pynt och små konstverk.

Ägarinnan målade på tyg och skrev små tänkvärda ord, pysslade med ståltråd och allt sånt var överdraget med vacker patina.. alltså rost.. .

Och det märkte jag när jag tittade på korten, många rostiga kort var det .

Måste skaffa mig prismor.. tycker det var riktigt tjusigt. En sån där vattenslangshållare vill jag ha.

En rostig vacker madonna stod i jorden inuti en liten spalje av armeringsjärn.

Vackra glaskulor, rostiga trådar och prismor med armeringsjärn igen..

Och igen... Gårdshuset där man sålde små dyra men fina oljemålningar.

En rofylld plats i skuggan, vad jag längtar till lata sommareftermiddagar i skuggan.

Deras vackra altan.. kolla den jättehöga saken i armeringsjärn.. ett hjärta på krönet som var så där härligt rostigt.

Här ser ni altanen åt andra hållet.. och som ni ser var det två stora höga hjärtpelare framför..

En armeringsmatta som smyckats med en tuss med ståltråd.. och klippt så det bildas ett krön av rutorna..

Inredningsdetaljer på altanen.. se så fint de "slängt" det vackra täcket över stolen.. kändes väldigt iordning och välgjort allting.. men så är det ju ett vant visningsobjekt också. De där sakerna som hänger är stenar som de hittat på stranden.. med hål i.. ja sånt fint finns säkert bara där nere i skåne.. inte har vi det här upp på västkusten, ovanför Göteborg alltså.*ler*.

Titta vilken häftig ljushållare de gjort och satt i landet framför altanen.. små värmeljus passar perfekt där, tänk så mysigt en ljummen sommarkväll..

Se vilken vacker Buxbom.. klippt till ett hjärta ovanifrån.. väldigt fräckt och vackert tycker jag. De vackra flytljusen och de rosa vackra rosorna.. ja allt var perfekt.

Fanns härlig keramik också.. detta hängande fågelbad blev min inspiration när jag var på keramikkursen.. det får ni se en annan dag.

Så till sist efter alla drömmar om sommaren.. några vackra ord på vägen som ägarinnan satt upp lite varstans, på väggar bland träden och i den lilla paviljongen...

Ha en skön tisdagskväll och en bra morgondag..

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar