tisdag 5 april 2011

Hopp om våren.. o om mig.. =)

Imorgon ska jag jobba igen... lite medicin från tant doktor gjorde susen. 


Lite vackra blommor från min snälle sambo, vila o ro så har det blivit rent som ett nystädat vindsutrymme i mina bihålor.. *haha* och min hals gör nästan inte ont alls längre o det är skönt efter halsfluss och bihåleinflamation ska jag säga, äntligen känns det som man är med på banan igen efter flera veckors upp o ner med olika febertoppar o konstigt mående.

Idag var min första feberfria dag sedan förra onsdagen och jag har gått ett par små promenader med Albin i regnet.. ljuvligt skönt fast det var ruggigt, kallt o blött. Men har man legat inne så gör det inte så mycket.. jag njöt ska ni veta. 



Ett litet varv för att se hur det stod till i trädgården.. mycket står lite på sned och det hänger lite här o där, ett skatbo har flugit ner på marken efter allt stormande och rådjuren har varit o kalasat på tulpaner.. tja vad gör väl det bara jag mår bra och kan sätta fart därute nu.. lite fint vårväder nu o jag ska få fart på vårbestyren.

Kram och tack för alla krya på dig hälsningar.. känns gott när det är motigt.

Nu är jag laddad för jobbet men det är klart får väl ta det lite lugnt ibörjan bara.. 

20 kommentarer:

  1. Beautiful new header and flower dear Moa!
    Pleasant Wednesday and greetings:)

    SvaraRadera
  2. Jättesöta trädgårdsspjut - är det måntro nån form av gardinknopp?
    Ha en skön dag och fortsätt pigga på dig!
    Humlan

    SvaraRadera
  3. Charmig bild på spjuten:) Visst längtar man efter att få ta tag i trädgården nu. Vårtecknen kommer sakta men säkert:)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du blivit bättre, vintern har varit tung... kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du blivit bättre!

    Nu hoppas jag att du orkar njuta av vårens framfart!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att du känner dig bättre. Vilken underbar tulpanbukett du bjuder på.
    Ha det så bra du kan
    Annika

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att du känner dej bättre.Hoppas att du orkar njuta av vårens framfart.Ha en fin dag .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Det känns som att du varit sjuk länge och då kan ja absolut tro att det känns superlänge för dig. Skönt att du är på benen igen!

    Underbara tulpaner i underbar vas/kruka.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Så skönt för dej att du nu mår bra igen. Det tar på krafterna en sån pärs. Vi hade vårt efter semesterresan i februari. Så nu ska det inte fastna mera här!
    Bara sol o värme kom o värmde vårt liv lite mera, segt med vårvärmen!
    ha det nu gott! Lena

    SvaraRadera
  10. Skönt att du mår bättre och har frisknat till.
    Vackra bilder som alltid.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Gott att du är på benen igen. Jag önskar dig en fortsatt frisk vår. Tack för alla vackra saker du visar. Ha det gott.

    SvaraRadera
  12. Hej där, skönt att höra att du är på banan igen..
    Tänker du besöka Lisebergs trädgårdsdagar ?
    Jag planerar gå dit på fredagen, vore trevligt att ses.
    Trotsat stormen idag, soligt och varmt.Och tog en runda med kameran, men tyvärr blev nästan allt suddigt.
    Nu åker jag på semester.
    Ha det gott, Kram kia

    SvaraRadera
  13. Hej Moa. Men det var då för väl att du frisknat till om än med lite hjälp. Skönt slippa "giraffhalsen" Så fint det är med buketten du fått rosa och vitt är så där liksom lent för själen att ta in man blir len i hela kroppen. Var försiktig med dig och klä dig inte för tunt nu så du åker på något nytt Trevlig helg.

    SvaraRadera
  14. Det var en rejäl pärs du åkte på...jösses så motigt...Men så bra att du piggnat till nu när det ska bli vårväder några dagar...Det har blåst förvisso men solen värmer gott.
    Det är mycket som är snett och vint här också och det får ordnas till lite pö om pö nu...När jag slet med allt visset så kom det en o annan tanke om att så gräsmatta men nu efteråt så är det perfekt som det är...
    Ha det nu så gott o jobba lugnt!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra tulpaner du fick av din sambo. Köpte min man en kvast i veckan då han hade födelsedag. De är verkligen helt underbara blommor :-)
    Krya på dig!

    Soliga vårhälsningar Erica Pite Byggnadsvård

    SvaraRadera
  16. Kara Moa, I am glad to read that you are feeling better now. I would guess the thoughtful gift of lovely tulips would help along with the other medicine. Your vase seems to compliment the colors of the tulips just perfectly! It is wonderful after such a winter we can all be outdoors in our gardens again. Stay well and enjoy. Kram Carol

    SvaraRadera
  17. Oj, har du gått på en riktigt envis influensa som inte vill ge sig!? Hoppas alla "basilusker" flyger far nu så att du får njuta av vårens framfart :)
    Ljuvlig tulpanbukett!
    ram /bea

    SvaraRadera
  18. Hej på dej Moa! Ser att här inte har fastnat någon kommentar från mig! Vet att jag har skrivit men thats life. Glad att du mår bättre nu men det kan vara hårt att komma igen och räcka till efter en sådan pärs!
    Men bara att orka med våren så att den inte bara passerar...

    Ha det gott

    SvaraRadera
  19. Din stackare! Hoppas du snart kan vara ute i trädgården och börja vårbruket.

    SvaraRadera
  20. Skönt att du är på benen och banan igen, hoppa du har kunnat vara i trädgården i helgen! Här har vi precis börjat vårfixandet, härligt!

    Kram

    SvaraRadera