fredag 6 maj 2011

Idag var min dag en fin dag..

Ja så var det, efter lunch for jag iväg till Göteborg för att gå på Lisebergs Trädgårdsdagar.. skulle träffa Lotta min kära trädgårds- och bloggvän sen flera år tillbaka.. och visst blev det trevligt, mycket trevligt.. 

Vit dubbelblommande japansk körsbär på stam


Vi shoppade loss ordentligt där bland blomsterstånden.. både här o där.. ja det finns mycket fint att köpa o ibland blev det impulsköp o ibland planerade, man triggar varandra ganska gott och blir lätt påverkad.. *ler*. och det är jag glad för, vi hade en härlig stund.


Fikapaus för att träffa fler bloggkompisar också hur trevligt som helst.. fick känna o hålla i lilla Gabriel 2 mån, Birgits lille son.. snusade lätt på honom hmm.. så söt. Träffade Karin o hennes arbetskompis och så fikade vi gott där på Liseberg. Ja som sagt så var det en härlig dag och vi träffade förresten på fler bloggvänner.. både Birgitta och Linda, o så hörde vi att Anja varit där. Jag önskar dagen var dubbel så lång och orken desto mer så man hunnit  träffa och umgås med alla.


Ja så var min dag.. en fredag i maj, o så visar jag en bild på min lilla uppstammade japanska körsbär.. dubbel vit och så fin. 

Ha en riktigt fin helg.. imorgon är en dag som är vigd till trädgården.. så är det bestämt.


12 kommentarer:

  1. Beautiful garden and pictures dear Moa!
    Kisses and happy weekend.

    SvaraRadera
  2. Underbart!! Och din KRUKA!!! Åhhh den var fin!

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar dag:) Ljuvliga bilder, i synnerhet den sista!

    Önskar dig en skön härlig helg
    kram Lily

    SvaraRadera
  4. Underbart vackert.
    Jag har åxå haft begravning för tre buskar som inte klarat kylan i vinter.
    Bara till att köpa nya det.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  5. Hej hej, vad kul det var att ses! Vilket underbar körsbärsträd, att du fick med det hem! Tur att du hade kärran... :) Mitt klotkörsbär
    mår inte bra, har varken blad eller knoppar... :(

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackert, visst är Liseberg bra tillfälle att shoppa växter, kram.

    SvaraRadera
  7. Aha, så trädet var inte från Liseberg, nej det hade nog varit svårt... Men väldigt fint var det! Nu har jag skrivit om dagen också, äntligen. :)

    Hoppas du fick mycket gjort i trädgården i helgen!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Det låter som en verkligt trevlig dag och det är så lätt att shoppa loss i sådana lägen...hi hi...Kul är det också!
    Nu har vi verkligen haft några fina dagar och även om de siar om regn så är detta också välkommet...det är kruttorrt i marken...
    Ha det fortsatt Gott!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  9. Se allt vackert,vara tillsammans med dem man trivs med...

    Gudagott att vara!

    SvaraRadera
  10. Det låter som en ritkigt trevlig dag!

    Ditt körsbärsträd - så vackert!

    SvaraRadera
  11. Ooo, vilka härliga körsbärsblom! Det blir inte mycket vackrare. Jag skulle vilja gå på Lisebergs trädgårdsdagar någon gång, men det är ju inte direkt nästgårds ... Trevlig helg! /Jenny

    SvaraRadera
  12. tyvärr blev det inget Liseberg för mig i år mycket tråkigt...säkert lika vackert som det brukar...Kram

    SvaraRadera