onsdag 23 maj 2012

Dagarna går fort..


Vill hinna så mycket.. jobbar hela dagarna o längtar hela tiden bort! Vill ge mig ut i solen o bara njuta! Vill dona i trädgård, vill träffa barn o barnbarn.. vänner.. men tiden räcker liksom inte till.

 Bästa Albin!

Vill hjälpa, vill pyssla med projekt som jag planerat, vill hinna med saker som dyker upp som är viktiga just då.. men dygnet har FORTFARANDE bara 24 timmar och däremellan behöver man lite sömn o vila..

 
 Stugan!

Fick dåligt samvete för Albin och han kördes ut till stugan o mina föräldrar för att slippa vara så mycket själv.. när jag hämtar honom där finner jag lugnet.. och blir lite ompysslad av mamma..

 Jag borde varit med på kortet förstås!
Äter middag under hängbjörken och njuter av tystnaden! Den bästa medicin för en värkande kropp och vårstressad Moa!


Fotostund bland mammas blommor.. Rosenkvitten, Tovsippa och Mandelblom.. 


Känns som det blev en gnällstund, gillar verkligen inte negativa inlägg. Men ibland känns det som allt snurrar lite för fort och jag behöver skriva av mig för att fatta att jag ska njuta av nuet.. så nu ska jag gå ut och sätta mig i solen! o inga måsten ska få följa med!

Kram ..Moa

9 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är en hektiskt tid för dig som lärare nu men att sätta sig ner en stund och njuta, utan måsten är som balsam för själen! Så jag hoppas du njuter ordentligt av nuet nu / Kram gittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen... Men jag har vilat i solen, ja det var liiite för varmt men så skönt att bara dåsa lite i solen. Ett land blev rensat och sen åkte jag till dottern o umgicks lite.. är också en lisa för själen att få prata och umgås med lilla barnbarnet.. <3

      Radera
  2. Sådär känns det verkligen ibland. För få timmar och mycket man vill (och måste om det handlar om jobb).
    Det är bara att försöka inse att vi inte kommer få fler timmar på dygnet utan måste lära oss att gilla läget. Inte lätt alls!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns verkligen att man är i slutet på ett läsår med allt vad det innebär.. betyg,samtal allt som måste göras som man inte hunnit och måste.. suck.. måste lugna ner mig känner jag.

      Radera
  3. Man får "gnälla". Är väl det som bloggen är till för, att kunna skriva av sig? Allt kan ju inte vara rosenskimrande jämt. *Pepp Pepp*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nillis.. skönt att höra för jag behöver verkligen få lite pepp..!! för att orka det här sista.. =)

      Radera
  4. Jag tyckte inte det var ett gnälligt inlägg, du skrev ju om hur du finner lugnet, och det kan väl inte vara annat än positivt! Alla har vi väl lite mycket vi vill göra den här tiden, och hittar olika sätt av koppla av. Själv har jag tagit fram favoritstolen idag :)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Tack Jenny.. det var ju bra att du tolkade det så.. kände väl inombords att det var gnäll men visst var det en skön känsla också vid stugan där jag landade för några timmar och lugnade ner mig.. kram <3

    SvaraRadera
  6. Lite "gnäll" är förlösande! Allt kan ju inte vara tjo o tjim hela tiden. Känner igen känslan av att vilja så mycket, men inte ha tiden. Märkligt ändå. För tid är allt vi har. Iaf enligt Bodil Jönssons "Tio tankar om tid"...

    Tur iaf att du inte tog dig tid att rensa bort det vackra humleblomstret :)

    Kram o härlig helg!

    SvaraRadera