söndag 16 september 2012

Fototriss - Himmel..

Dagens Fototrissuppgift var att fota himmel.. hur ser det ut här! Lite sen med mitt inlägg men kanske lika bra det.. för dagens himmel här hos mig har varit väldigt växlande!

Från mulet o grått på morgonkvisten för att senare klarna upp o bli lite höstigt krispig på förmiddagstimmarna.. 

 

Från mitt på dagen o framåt var det riktigt soligt o skönt.. långpromenad med vovven blev det och lite måsten.. 


Fotade fina löv mot blå himmel.. gillar o kisa mellan löven.. se formationer och fota! Ja några timmars sol fick vi sen kom det stora grå.. 


Ja nu regnar det och håller väl på, för det är riktigt grått o trist nu.. men om man tänker tillbaka på helgen så har det varit hyfsat väder och fin himmel! Bilden med ovädersmolnet är lite fusk.. var från veckan som var, fångade ovädret som drog in när vi åkte motorvägen mot Göteborg.. såg nästan lite läskigt ut!


"Kram och massa LOVE"
 


15 kommentarer:

  1. Fina bilder med härligt frisk höstkänsla. Första bilden är min favorit.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina himmelbilder! Här har himlen varit ganska så ljusgrå hela dagen med undantag av en stund i em. då solen kom fram mer.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Moa, your photos are beautiful! The sky is very dreamy! Autumn is here... Have a nice evening Moa! Geli

    SvaraRadera
  4. Fin triss, den överst bilden ser så spännande ut..är det ett lusthus.
    Ha en fin vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vackert trissat, fina höstfärger i andra fotot :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder, den första ser lite magisk ut. :-) kramis

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Den himlen skulle jag gärna haft över trädgården minst ett par dagar, och massor av regn. De har lovat regn dag efter dag, men så blåser visst bara molnen över ön och här står jag med en häck som behöver en rejäl rotblöta. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker triss - härligt! Riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  9. Sista bilden är mycket lyckad och dramatiskt

    http://ymrer.blogspot.se/

    SvaraRadera
  10. Ännu en vacker triss, lite måste man få "fuska";)

    SvaraRadera
  11. Hej Moa!
    Härliga bilder!
    Det är samma moln som var över London...
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  12. Hej Moa.
    Ja det var omväxlande himmel du lagt ut så härligt se den blå. Den har varit borta hos mig i 2 dagar.... Det har varit mörkgrått och mycket regn hela tiden störtregn och lite mindre en stund det har turats om att blöta ner här och blött det blev det som Anse Panse sa det sa "klaffs och slurp om stövlarna"när man gick ut. Men idag så behagade solen visa sig igen så jag väntar på lite varmare till eftermiddagen ,dagens joggingrunda skall gå av stapeln vill inte springa på blöta löv du vet och + 2 grader kändes inte lockande heller.

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Här har det varit mulet och regn flera dagar, och jag har bara gått och myst för att trädgården får sin behövliga blöta. Men si i dag när jag ska iväg så ser det ut att klarn så jag hoppas på en lika fin himmel som hos dig. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera