söndag 3 maj 2009

Fototriss - Idag..

Denna veckas Fototriss är IDAG hos mig.. det finns så mycket att visa just nu för naturen visar ju sig från sin bästa sida, och man måste ju välja tre saker.
Mitt Japanska körsbär 'Kanzan' började slå ut sina blommor i fredags.. Bilderna är som vanligt klickbara för att se dem riktigt nära..
En bild med lite lager i bakgrunden.. ville ha lite drömskt romatisk känsla på dessa underbart vackra blommor..



Här är trädet utan lager *ler*.. och mitt lilla färdiga woodland, ja det fattas lite växter och så men stommen är klar. Så nu kan jag bocka av den göra färdigt punkten på min lista.. Den uppmärksamme ser att det hänger små klockor i den uppstammade thujan, det är mina nya små tempelklockar jag köpte i Thailand tidigare i år.. De plingar så vackert när vinden blåser.



Min tredje och sista bild i Fototrisstemat är en bild den första pelargonen som blommar i år av de som övervintrat. En stjärpelargon, just nu står den på trappen till uterummet för att vänja sig vid vårluften..


Det var mina rykande färska IDAG bilder hos mig, mer på samma tema hittar ni på Fototriss här..
Ha en fortsatt skön söndag, kramiz..


14 kommentarer:

  1. Visst är det mycket vackert nu! Skulle kunna fylla bloggen med hur mycket bilder som helst. Allt slår ut på en gång känns det som. Undrastro vad som händer om det kommer regn nu. Då ser nog allt ännu grånare ut eftersom de tär så torrt nu (dammigt).
    Jag har ,som du, bokat av lunden på listan. Den är inte fylld men i alla fall gjord och där finns en del växter i den i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vackert, och du lyckades bra med den romantiska känslan!

    SvaraRadera
  3. Det är vackra bilder där min favorit blir den sista!
    Ha en skön kväll! Kramis

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder du visar Monica!
    Ditt woodland ser fint ut och när du nästa vår har lite sippor och vårlökar under träden så blir din lund fullbordad!
    När körsbärsträden och lundarna blommar är naturen kanske som vackrast...

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och visst är de japanska körsbärsträden vackra i sin blomning! Men jag tycker att din stjärnpelargon står sig bra i konkuransen :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Visst har vi haft en underbar helg, det känns helt ok att gå till arbetet imorgon. Skrocket säger ju att om valborg är varm och fin så blir också sommaren det, så jag hålle tummarna för det. Jättefina bilder du visar och det ser så fint ut./Eva

    SvaraRadera
  7. Hejsan Moa..du här kommer jag in dansandes och blir betagen i din blogg..du..så mycket härliga bilder att jag blir varm..så vackert och fint..vilken lycka att ha en sådan finfin blogg..glada hälsn. Anna

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder på vackra träd....
    Jag har woodlandet kvar på att göra-listan.... inte ens påbörjat men plats utsedd!
    Ha´t himla gôtt i vecka
    Nina

    SvaraRadera
  9. Oj vad fluffiga körsbärsblommor! Nästan i klass med dina bakelser ;-) Det ser fint ut i ditt woodland! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  10. Hej Moa. Ja så vackra dessa körsbärsträds blommor är det är otroligt. Just nu är ju Kungsträdgårdens dammar fulla med blommornas kronblad det ser ut som rosa skum ungefär också alldeles betagande. Ha det så bra denna regniga måndag

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Första gången jag kikar in hos dej.
    Så mycket vackra bilder.
    Japanska körsbären helt ljuvliga.
    Tack frö titten jag kommer åter.
    Jo,jag har en liten tävling i dag på min blogg(ifall du vill)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Malins-kuriosa4 maj 2009 kl. 15:52

    Du har då verkligen lyckats med uppdraget och bilden från ditt woodland gör mig stum av beundran - så stiligt och att det pinglar små klockor men tilltalar mig.
    Kul idé detta med fototriss men vet inte om jag hinner med mer...visst lockar det...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  13. Du verkar lägga ner mycket jobb på din trädgård. Och du verkar också ha fått lön för mödan. Fint.

    SvaraRadera