söndag 27 november 2011

1:a Adventsmys..

Ja då var vi där..1:a advent!! Första ljuset brinner och lugnet har lagt sig här hemma.
Julblommor har inhandlats, en utegran som var ett fasligt sjå att få upp i denna storm.. tre gånger trillade innan den fick vajer om sig och spännband både här o där, nu ska den väl ändå var stadig! 
Ja det är fasligt vad det blåser hoppas ni håller er inne och att allt är bra därute..


Nu är det lite Tv-mys efter en sen middag. Helgen har varit effektiv, mycket har blivit gjort och de sista lådorna packades upp. Efter lite tankemöda och omorganisation har jag äntligen fått ordning på mina nya skåp och 2 lådor står beredda för att åka till Pingstkyrkan, lite krafs till tippen och så var det äntligen klart.!! De här sista fem lådorna har jag verkligen dragit mig för, det var allt det där som jag egentligen klarar mig utan men som kan vara bra o ha och en del man har för man gillar dem bara men nu är det över och det är gött.. *smile*..




I veckan som var sydde jag klart en väska som nu har fått flytta in i shopen.. den är nog mer somrig än julig men den blev klar nu så då får det vara så.. Köper ju många broderier som ligger till sig och när jag får lust så får jag.. oavsett årstid.

Må så gott.. och håll i peruken om ni går ut, men helst ska ni vara inne så här dags.. *kram*

8 kommentarer:

  1. Väskan är helt enkelt UNDERBAR!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, jättefin...varför inte till nyårsmiddagen?
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Den väskan är ju underbar, en riktig åretrunt-väska!
    Storm - här har vi haft orkan! Hemskt! Men nu har det lugnat sig något.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Gullig väska! Du är allt piffig!!!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att kunna packa upp nu innan julen.
    Jag har ingen amaryllis som blommar ännu men kanske snart...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vad fint du får i ditt kök och jag valde också att köpa mina färdiga. Vem orkar sitta och sy 6 stolsdynor, ja 7 för har man som jag vita så behövs det ett byte "ler". Vilka fina väskor du gör och visst är det synd att vi inte använder och värdesätter allt hantverk. Jag är så slö så jag inte ens har mina virkade sängöverkast ens framme, men öppnar jag linneskåpet så ser jag dem "ler". Kanske kommer jag att bo på på enplan någongång och då vill jag nog ha mer finbäddat än nu. Visst är det smart med batterislingor och Ikea`s är ju både bra och har ett bra pris. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin väska! Och den där amaryllisen är fullkomligt bedårande!

    SvaraRadera
  8. Ännu en jättesöt väska ♥ Du är duktig du :)

    Vacker amaryllis! Jag såg idag att min på lök nu börjar slå ut. Köpte en på snitt till helgen och den är så fin den med :)

    Kram ♥

    SvaraRadera