söndag 23 januari 2011

Vårkänslor..

Söndag.. smaka på ordet, för mig är det lika med ledighet och vila. En härlig långpromenad med en ganska acceptabel temperatur.. nollan och solen lyste och det riktigt värmde i solen och näsan tippade uppåt reflexmässigt.. 
Sååå skönt.

Efter promenaden så blev det lite kaffe på stolen som stått ute hela vintern och nu tinat fram .. 

Livet är bra härligt ibland.

Nu har jag suttit och tittat på mina vårmappar.. april och maj.. drömt mig tillbaka och inser att det inte ligger alltför långt borta.


Den 5:e maj togs dessa bilder.. vårsolen är ljuvlig även en eftermiddag.. under rabarberna blommar en ensam vitsippa.. och pingstliljorna har börjat slå ut. Kejsarkronorna står som... ja som

"Kejsare av Moas Trädgård"

Och de har ett härligt skydd av Glanskörsbärets som står där o lyser ikapp med de orange blommorna.


Tio dagar senare är det en färgkavalkad i ett av mina land.. de underbara kungsängsliljorna blommar för fullt.. 

De ljuvligaste av ljuvliga..


Mina små tulpaner 'Persian Pearl' har t o m börjat blomma ut.. och ser lite ledsna och sorgsna ut.. men då kommer de andra små liven och visar sig för att behaga mig..
Ja, ljuva tid.. snart snart är vi där..


18 kommentarer:

  1. Ja, ljuva tid, snart kommer den faktiskt, även om det känns långt bort ibland. Men tiden går ju som bekant fort, så snart så!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder,,ja visst längtar man..Kram susanne

    SvaraRadera
  3. underbara tid som vi har att vänta oss. Idag har det varit en skön söndag med lite sol & värme

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Kjesare.. hi hi
    Underbart du bjuder på.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Beautiful flower and photos dear Moa!
    Kisses.

    SvaraRadera
  6. Vilken längtan man får och börjar drömma gör man oxå ... :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  7. Jag satt också sådär och kollade foto från vårmånaderna. Det är inte långt dit nu.

    Idag har jag tagit hand om lite växter här inne. Vädret var ganska grått men när jag var ute så var det ganska skönt ändå för det var alldeles vindstilla.

    SvaraRadera
  8. Ja det är en härlig tid vi har framför oss!

    Jag måste tvinga mig själv att inte drömma och hoppas så mycket på våren ännu för det blir en lång väntan när det fortfarande är full vinter ute.
    Okej, drömma får man... =)

    SvaraRadera
  9. Härligt, precis vad jag behörde idag. Persian Pearl är en klar favorit!

    Kram

    Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

    SvaraRadera
  10. Åh vilka hääärliga våriga foton du visar! Ljuvliga blommor, en underbar tid väntar oss *längtar*.

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Nej det är ju inte långt kvar.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  12. Hejsan Moa!

    Du har så rätt - snart är vi där (om vi orkar överleva två månaders kyla till...säger pessimisten)
    Nä! Nu ser vi bara framåt i positiv anda! Annika hade en blommande, självsådd pensé på tomten!/Anja

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Oj vad man längtartill våren efter ditt inlägg. Stolen är framgrävd och bara solen kommer så ska det bli en kaffetår i trädgården. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  14. Ett ord!
    Underbart! / Kram Åsa

    SvaraRadera
  15. Ja snart så kommer den. Underbart må jag säga. längtar så till våren.

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, nu längtar man verkligen efter alla vårblommor!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Vilken tur jag tittade in till dig. Underbara vårbilder! Läste att din julros blommar- min ligger dold under en snöhög på ca 1 m....:( men men den som väntar på något gott! Kram Åsa(´s trädgård)

    SvaraRadera