måndag 10 januari 2011

På jakt efter sommarkänslan..

I min jakt på sommarkänslan idag så började jag leta bland mina bilder.. från Juni.. 
Härliga juni, tänk så fint allt är då, skirt, grönskande, doftande och alldeles underbart. Inte alls så kallt, isande halt och blött som det är just nu.. men det ska jag inte skriva mer om nu utan nu njuter vi lite av sommarfägringen.


Denna bild fastnade jag vi först.. kunde inte alls komma ihåg den, har jag en sån? o vad är det? tänkte jag... Nej, men jag kunde inte påminna mig om var jag hade varit.. jag tittar vidare.. 

 Härligt grönskade salvia och och nävor i bakgrunden .. dessa finns inte hos mig just så här i alla fall.. de står på olika ställen och kanske ska jag flytta runt lite i sommar så det blir så här vackert. 


Ytterligare en härlig skönhet.. Nävor är en av mina stora favoriter i trädgården.. tror nog jag har den här sorten. 


Denna tycker jag är mumma för själen.. papperstunn och vacker med sin gracila ådring i blomman. Denna har jag också...
Men nästa bild i raden gav mig svaret, vart jag varit o vimsat runt med kameran.


Hos Karin A,  var vi trädgårdvänner en dag och fick njuta av hennes trädgård, sitta i deras vackra egenbyggda växthus.. så himla mysigt. Hur i jösse namn kunde jag ha glömt bort detta.. nja.. ?? Kanske för jag inte tog några kort på oss människor.. bara blomster och inte ens på deras vackra växthus, man kan undra hur jag tänker.. ?

Dessutom fick vi ju fika med en jättegod paj.. och sticklingar med oss hem.
Att sitta här mitt i vintern och drömma mig bort bland bilderna gav mej en liten vitaminkick, hoppas det gjorde detsamma med dej.. *smile*


19 kommentarer:

  1. Beautiful flowers and pictures, very romantic!
    Big kisses and regards dear Moa.

    SvaraRadera
  2. Ja, det hjelper å se noen varmende bilder :-)
    Vår lokale avis hadde et bilde av bar asfaltveg idag, og jeg fikk sommerfølese av det! Hadde nesten glemt hvordan tørr, trygg vei ser ut. NÅ er det jo bare is og snø overalt.
    Men nå har iallefall solen snudd, så det går den rette vegen.

    SvaraRadera
  3. Men du vilket härligt sommar minne du bjude på.
    Har träffat Karin hos Ken och Carina.
    Härligt med trägårdsvänner eller hur
    Annika

    SvaraRadera
  4. Verkligen, såna kickar behövs! Härligt att vi har detta framför oss...
    För just nu är det bara skitväder rent ut sagt! Ingen vacker syn alls längre med all snö som blaskar bort...alla dessa snöhögar som ska rinna bort, hur kul blir det framöver? Isen under o så vatten över = livsfara för en 59++dam att strutta runt på....
    Men lite sommarbilder - så ska det väl gå!
    Kram o tack för vitaminerna!
    Lenas trädgård

    SvaraRadera
  5. "Du har väl inte varit o nosat i frökatalogen o fått inspiration till att leta eventuella blomster för våren"...Jag känner verkligen att dessa bilder behövs för att samla kraft just nu...jösses vad segt det känns med allt detta slaskväder o glashala vägar...Gick in till stan idag o jag såg nog inte mycket mer än mina fötter på vägen...varje steg skulle parera eventuella isfläckar...Ja ja...återigen så kommer vi att uppskatta våren så in i förbenat efter detta!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  6. Presic vad jag behövde:)
    Trädgårdsresor och utflykter med vänner ger livet presic det där lilla extra som man behöver!
    Tack för de fina bilderna. Salva och näva ...skulle passa fint här också;)

    SvaraRadera
  7. Mmm den där smörbollen 'alabaster' måste jag ha igen!
    Min kvävdes ihjäl av en riddarsporre ! GRRRrrr!
    De växte i varandra och det gick inte att sära utan att ha ihjäl båda .. så starkast fick vinna.

    SvaraRadera
  8. Underbara sommarbilder...
    här strålar solen idag, hopp om varmare tider...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder och visst får man vårkänslor.

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder du visar! Längtar efter vår och sommar, men idag skiner i alla fall solen!
    Ha det bra!
    Christina

    SvaraRadera
  11. Här fick man tankarna på något annat som sommar och blomster i all sin fägring.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  12. Hej o tack för titten hos mig. Så jättefin blogg du har:) massvis m kul att läsa. Hit kommer jag fler ggr.
    Ha d gott
    Sari

    SvaraRadera
  13. Härliga sommarbilder! Gillar även din nya header, jättefint!

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  14. Hej Moa!
    Alltid roligt att titta igenom bilder och bli påmind om kära vänner, varmare tider och vackra blomster!!
    Tills dess glöm inte mössa och vantar ute och koftan och filten inne!
    Varm kram Ingrid

    SvaraRadera
  15. och då var jag med! :) Vet du, jag kände faktiskt igen första bilden och platsen, mest för jag blev kär i blomman! En sådan vill jag bara ha!!! flera av!! Undra om Botanicus har dem? Annars får jag fråga Karin och/eller Linda var de kommer ifrån.
    Det var verkligen en trevlig stund vi hade hos Karin, i fina trädgården och kaffestunden i växthuset :) Åhhhh vad jag längtar! Kram ♥

    SvaraRadera
  16. Rångedala har den! Ha! den skall jag beställa! :)

    SvaraRadera
  17. Hihi, jag kände oxå igen första bilden och tänkte att hmm, var inte det hos Karin... Minns att jag fotade den kombinationen oxå.

    Då hade jag preciiis plussat, kommer ihåg att det var svårt att inte berätta för alla jag träffade... Och Karin (som ju inte visste) skämtade om att jag kunde få vin i stället för kaffe, eftersom jag var den enda som inte körde... :) Fick inte jag skjuts hem av dig förresten? Väldigt trevligt var det att träffas, hoppas vi ses snart igen! :D

    Kram

    SvaraRadera
  18. Härliga sommarbilder, inte utan att man får en vitaminkick. Nävor är underbara, salvian likaså ja allt e så ljuvligt alla färger, dofter. Gillar din nya header den ger en vison om ljusare tider ......... som vi längtar =)

    SvaraRadera
  19. Vilket fin inlägg Monica. Tyckte allt jag kände igen växtkombiantionen på första bilden när inlägget dök upp på bloglovin. Jag är väldigt nöjd med Trollius Alabaster (så söt!) ihop med Djävulsbusken. Det var så trevligt att ha er på besök!

    Ha det gott!
    Kram Karin

    SvaraRadera