onsdag 29 juni 2011

Kryptimjan o fetblad..

Min bädd av kryptimjan o fetblad under magnolian blommar för fullt.


 Tycker den ser riktigt fin ut i år.. de tjocka fetbladsrosetterna tittar upp så härligt tjocka o feta bland alla små lila blommor.
.

På tre år har det täckt så här fint.. två små plantor med kryptimjan och några nerstoppade fetblad lite här o där ja ibland så blir man riktigt nöjd med resultatet.. attans bara att det ska ta sån tid jämt.. tre år! men nu är jag där.


Å jag tycker det är vackert..

Njut av sommar o sol.. kram.

10 kommentarer:

  1. *pling* Så låter det när jag får mail om bloggkommentar :)
    Hoppas du frisknat till och kan njuta av sommaren! Guuud vad avis jag är nu på er som är lediga! men det är er väl unnt, jag får mitt senare i sommar och kvällarna är ju underbara.

    Roligt att din kryptimjan tagit sig så bra! Jag hade en liten planta men den ville sig inte, skall försöka i år igen, det är så himla fint :)
    Extra fint hos dig under Magnolian och med febladen som uppstickare.

    Nu har jag två dagar kvar att jobbba sedan blir det stugan hela helgen, vi håller på att byta fasad - tänk - jag får lära mig snickra :) Syrran har semester denna veckan och nyss stod hon i bikini och sågar till virket :)

    Vad pysslar du med annars då? Syprojekt? Stickar babykläder? ;)

    Ha det så gott, kram ♥

    SvaraRadera
  2. Perfekt timjanmatta! Vi brukar få bruna "hål" i vår lilla citrontimjanmatta.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Det var allt en rolig och fin kombination.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Timjan är tacksam så även fetbladen och tillsammans kanske något oväntade men för den skull väldigt vackra!

    Ha det gott kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint det ser ut. Riktigt snyggt.

    Hoppas du mår bättre nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oh så fint. Jag har ett litet hörn med taklök o ngn annan fetblad- NUUU fick jag ett fint tips- jag ska försöka sätta lite lila fina kryddisar bland dem. Verkligen läckert. Tack o kram Ninne

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt, det ser så grönskande frodigt ut!
    Jag köpte "fel" timjan i fjol, en gråtimjan..tror jag den hette? den är så trist och inte alls så där fin, än så länge iaf.
    Fetbladsväxterna på bilden har jag och dom är fina :) / nettan

    SvaraRadera
  8. Väldigt fint! Toppen med växter som brer ut sig där man vill, och tre år är ända rätt bra för bara två plantor! Tiden går ju så fort... Jag har bla backtimjan i nya planteringen och den har redan börjat sprida sig lite. :-)

    Kram

    SvaraRadera