lördag 23 mars 2013

Då o nu!

Man vill ju inte gärna fastna i det där att det var bättre då.. osv o särskilt med väder för det ÄR ju olika varje vår men jag kan inte låta bli idag..


 
Så här fint var det på min trapp förra året 21 mars!



I landen blommade alla krokusar för fullt och sträckte upp sina fina huvudet mot solen..




Idag 23 mars tittar några ensamma snödroppar upp även om solen lyser och lovar finväder så är det allt ett tag till samma goa värme som var förra våren o i morse var det -10, men det har väl slagit om fort förut så jag lever på hoppet om en fin o varm påskhelg!

Ute strålar solen nu och det är lördag.. hipp hipp hurra!

Mindre bra är att halsont lurar och huvudvärk men jag har kurerat mig med lite piller för inget kan stoppa mig för att komma ut i solen idag minsann!

Kram på er alla!
Moa

7 kommentarer:

  1. vi får hoppas på mer värme i framtiden

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!! Så fint på dina trappa förra året, och visst blommade krokusarna. Annat är det i år, solen skiner så vackert, men huu vad kallt.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hello dear Moa!
    Spring is here!
    Thanks for your beautiful photos!
    I wish you a lovely weekend!
    With love, Geli

    SvaraRadera
  4. Här har solen skinit idag men ganska kallt, vi har varit i inomhushall på friidrottstävling med yngste killen och där blev man lite frusen. Jag måste kolla på mina bilder för ett år sedan hur det såg ut då, jag har inte minne så det räcker men jag tror inte det var så här kallt ...

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Sol här idag men -10 grader i morse. Hy!
    Jag har också en hel del bilder från förra mars som visar på penséer mm men när jag sen läser framåt om vädret i april så hade vi kallt då. Vaknade till ny snö på påskafton, 7 april 2012. Hoppas april blir varmare nu när mars blev så rysligt kall.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Påsken var ju sen förra året, så det gör ju en hel del på växtligheten. Men nu går alla och storm längtar efter våren,hela Sverige har nästan lika väder, från norr till söder finns det snö.

    Men dina krukor med pencéer var så söta då.Nu vågar man ej sätta ut dem innan frosten nyper dem.
    Glad Påsk/ Eva

    SvaraRadera
  7. här hos oss är den mesta snön nog kvar. känns nog som om vintern håller sig kvar ett tag till.
    men man längtar så till våren.
    ~M

    SvaraRadera