torsdag 9 december 2010

Decembermys - Juligaste röda väskan o en desperat MOA..

Rödaste röd till jul o nyår.. och rödaste Vallmoväskan till mig.. blir det idag. 


Är också lite lätt desperat... MSN funkar inte ikväll.. Facebook strulade för att sen lägga ner helt.. VAD HÄNDER?..
Har jag virus eller är det någon större sak som nästlat sig in i våra viktiga sajter.. *SMILE*..  några jag snackade med innan allt försvann hade inte märkt något..men jag tänker på det som stått i tidningar om WikiLeaks om olika attacker mot stora servrar.. ja fantasin skenar iväg och jag blir orolig.. men jag hoppas naturligtvis att det är nåt enkelt som mirakulöst löser sig självt över natten.. 

Nog om detta jag kommer ju in på min blogg i alla fall.. alltid något  *lycka*.  Imorgon är det fredag och då är det dags för en Göteborgsresa igen o denna gång ska vi besöka "Jul på Liseberg". Vi är bjudna på Julbord av sambons jobb och ska äta inne på Lisebergsområdet, hoppas naturligtvis att jag hinner kika runt lite på alla juliga saker därinne. Sen blir det hotell och kanske en tur på stan igen, Haga skulle vara roligt att åka till denna lördag eftersom vi gjorde innerstan förra helgen.. bara shopa shopa.. men visst är det kul.

Hoppas ni andra har det bra också.. och att det är lagom mycket julstök..

*
***
*****
*******
*********
*


Tillagt.. en liten stund senare.. nu har allt rättat till sig och ordningen här på torpet är återställt.. nu kan jag sova lugnt.. *fniss*..

18 kommentarer:

  1. Åhhhh den röda väskan är ... ja.. bara så FIIIIN!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du är så himla duktig!
    Undrar om jag kan hitta lite Thaisden nästa gång jag är i Thailand åt dig..
    Kunde inte det bli fint i väskor`?

    SvaraRadera
  2. Sååå fina väskor! Passar ju perfekt nu i juletider! Fniss... ja usch vad man kan bli desperat när nätet och datorer strular... och man inser hur beroende man är... Hoppas att det löser sig. Ahhh.... Liseberg... så fint! Har varit där en gång i december och det var verkligen mysigt att flanera omkring där.

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Datorer och internet ska bara fungera! "fniss" Hoppas ni får en härlig vistelse i Göteborg. Kram gitan
    P.s. Titta gärna in till mig i butiksbloggen och var med i min utlottning

    SvaraRadera
  4. Hoppas Göteborgsvistelsen blor toppen-
    Kramar:)

    SvaraRadera
  5. WOW! Wilka Wackra Wäskor !!!
    Den julröda är ju bara sååå läcker!
    Och den med vallmon, mmmmmm...! *drömmer*

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Gillar din vallmoväska!
    I morgon blir det brunch på Särö Trädgård :-)
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Så vackra väskor Moa. Du är verkligen duktig och händig som gör så många fina saker. Ha en trevlig weekend.

    SvaraRadera
  8. Hej på dej! Så läckra väskor!Med en sådan hade man allt varit stolt som en fena.

    Visst är det frustrerande när tekninken strular!

    Ha nu så trevligt på Liseberg

    önskar Ingela i Åhus

    SvaraRadera
  9. Det var strul med datorn i veckan o jag trodde det var telia som snurrat till det återigen...dagen efter var det ok igen.
    Tänk vad bra vi bor med Göteborg så nära och runt julen är det mysigt med Haga o deras julmarknad.
    Julbord inne på Liseberg är inte helt fel...såå fint och gott.
    Ha nu en trevlig 3;e advent!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  10. Lycka är att bo i juliga Göteborg :)

    SvaraRadera
  11. Tjingeling i julstugan!

    TÄVLING hos mig, var med du oxå!
    Julkramar ifrån mig...
    Marianne

    SvaraRadera
  12. Hej Moa Jaha du sånt där gör en rätt orolig numera Så mycket skräp som snurrar runt i cyberrymden så det är hemskt trojaner maskar malweres och gud vet vad..Trevligt det låter med ert julbord och Liseberg med.Hotell är så skönt att ligga på verklig avkoppling för man kan inte göra något nyttigt bara må gott.

    SvaraRadera
  13. Underbara väskor som passar perfekt till julfesten!
    kram från Poppins

    SvaraRadera
  14. Kan bara instämma med föregående talare, så läckra väskor! När jag rensade o flyttade in i mitt nya syrum hittade jag faktiskt en sådan "bygel" så jag får väl försöka mig på en liten finväska framöver jag oxå.
    Hoppas ni fick en härlig helg i götet, tror det var underbar julstämning på liseberg med all snö.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  15. Kul med Jul på Liseberg, har inte varit där än i år men det brukar ju vara jättefint! Du får visa lite bilder här på bloggen så vi får en dos julstämning... :)

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Vackra blev båda ljusstakarna och visst får man väl måla gåvorna om man tycker de passar bättre. Har själv gamla saker som jag hellre målar och använder än att bara ha dem i skåp och lådor, men riktigt gamla möbler låter jag bli. Här på ön har vi så mycket snö att jag bara blir less jag tittat ut, men visst är det vackert (hos andra). Ha det gott i snömassorna, Karina.

    SvaraRadera
  17. Hej Moa!

    Så fina dina väskor är och vad jag blir glad av att kunnat inspirera dig! Jag visst inte riktigt att du jobbar som textillärare. Vilken lycka att få ha dig som fröken så kreativ och duktig som du är. Jag hoppas du kan inspirera dina elever med din kreativitet. Min lärarinna sa alltid att jag borde välja träslöjd istället och jag som älskade att sy. Sydde alltid mina egna kläder redan i grundskolan. Hon och jag var liksom inte på samma våglängd.
    Men jag slutade aldrig att sy som väl är. Det är så härligt att skapa och sy en stund, det är mitt yogapass *ler*.

    Ha en fortsatt kreativ vecka!

    Många varma kramar

    Karin

    SvaraRadera