onsdag 1 december 2010

Decembermys - Julefint på julmånadens första dag..


Nu har jag fått lite julfint här hemma.. adventsstakar står i fönstren, julstjärnor hänger o dinglar och lite lukta gott i ett par krukor..


I en gammal soppskål jag fyndade för 10 kr planterades fina gåvor jag fick av kära vännerna som var på besök o pysslade för ett par veckor sedan.. 


En amaryllis och en klump hyacinter som sprider sin väldoft tillsammans med ett doftljus från den tredje, ja lyckliga jag *kärlek*.. ett litet vitmålat trähjärta förhöjer mina synintryck när jag sitter o äter vid köksbordet. 

 Hoppas ni alla har det lika gott som jag..


11 kommentarer:

  1. Det är en härlig tid vi har framför oss :)
    Jag älskar hyacinter och amaryllisar :)
    Härligt och stämningsfullt arrangemang du gjort!
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Ja mycket mys blir det nu denna månad,,man kan liksom inte låta bli..Kram

    SvaraRadera
  3. Man kan riktigt känna doften..! Härligt!

    SvaraRadera
  4. I lake it, beautiful images Moa!
    Kisses and nice weekend.

    SvaraRadera
  5. Hej Moa Ja soppskålar är verkligen trevliga saker att plantera i Dessa hyacinter som gör en så glad amaryllisen inte att förglömma. Härligt är det just nu när det doftar ur blommornas krukor och kökets härliga dofter med

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint!
    Tyvärr, kan vi inte ha hyacinter inomhus, då vi har allergi...
    Ha en bra dag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Det har kikat fram både små tomtar och änglar här hos oss och myset har lägrat sig över familjen...Tända ljus och pepparkakor varenda dag...
    Fortsätt du att njuta och pyssla för det är en så trevlig tid nu!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  8. JA det är hyacinterna som fattas hos mej. Tur att jag kan njuta av andras
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  9. Jag längtar till mina hyacinter behagar slå ut. De är sega i år.
    Jättefint är det ha dem sådär i tex. en soppskål.

    Här har vi stämning nu tycker jag. Det är bara minigranar som saknas eftersom snön kom.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jättefint arrangemang! Jag gjorde några idag, är så mysigt med julblommor. Särskilt de som doftar gott!

    Kram

    SvaraRadera