fredag 11 mars 2011

Blooming friday - "Feeling Blue"

Är veckans tema hos Katarina.. och hon skriver att det är tufft att leva här upp i norden.. man faller lätt ner i melankoli och det är så lätt att bli deprimerad när snön återigen faller ner och minusgraderna kommer tillbaks.. kika in hos henne för att se fler tolkningar.

Men jag tycker att just orden "Feeling Blue" låter bra mycket bättre på engelska än på svenska.. och om man känner sig lite nere kan man ju bläddra lite i förra vårens blå blommor.. eller mer lila ser jag, har nog inte så många rent blå blommor när jag sökte efter bilder till mitt collage.

Last years springflowers

Då var det fredag igen och jag har varit hemma hela veckan, fick gå till läkaren i onsdags för att få läkarintyg då jag fortfarande inte mådde så bra. Tänk vad en influensa kan ställa till med om det nu var det, men nu börjar jag rätta till mig och det ska bli skönt att komma till jobbet på måndag..

Så nu är det fredagsmys och jag önskar alla en härlig och skön helg..

18 kommentarer:

  1. Härliga vårblommor du bjuder på! Så skönt att du börjar må bättre, förstår att du haft en släng av 'feeling blue'!
    Vi gjorde en liten köksrenovering i somras och vilken skillnad det blev, även om vi inte bytte ut inredningen, vi bara målade den vit och bytte bänkskivor, diskbänk och kakel. Målade i övrigt och tapetserade gjorde vi också.
    Ha en riktigt skön helg!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt collage! /Anja

    SvaraRadera
  3. Sagolikt blått kollage!!!!
    Om man känner sig blå på svenska.. så är man nog mer iskall ! Och fryser.. vilket man gör på vintern ...
    NU VILL VI HA VÅR!

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig kavalkad av blått! Snyggt komponerat dessutom.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  5. Ett vacker collage - allt annat än blues i mina ögon (sorry) för dessa vårblommor är så fräscha, vackra och glädjefulla!

    Helgkram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder som blir ännu vackrare i ett sådant sammansatt koncept!
    Annica- Vi tre & trädgård

    SvaraRadera
  7. BLÅTT ÄR FLOTT

    Skönt att du mår lite bättre och har en helg framför dig innan jobbeveckan börjar

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Så vackert kollage med alla blå blommorna! Jag njuter!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Inte kul att du drabbats av riktig influensa. Hoppas du kan få några solstrålar på dig i helgen så du blir piggare.

    Vackra blommor!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Läckra blå blommor du visar. Precis som du gillar jag blått.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Härliga blå blomster :) De blir man glada av, vädret däremot....... det får mig att hålla mig för skratt... jisses vad halt det var i morse, körde liksom lite för fort i en kurva.... men det gick bra och hade dessutom helt fel skor på mig, högklackat är det är blankis - vad tänkte jag på!!!! Inte broddar inte... men vill ju så gärna ha vårkläder :)
    Dessa envisa virus.... vi har på jobbet fått bassning för att vi har "hög sjukfrånvaro" men vad skall man göra när man om dygnet har 40 personer som använder samma toalett och kök och handtag på dörrar - gissa om att virus sprider sig! Vi hade för två veckor sedan ett elakt virus som började som förkylning och sedan kom bihålor, bronkit och lunginflammation och många var borta två veckor. Inte kan vi hjälpa det?! Att jag har klarat mig är förvånande... *peppar-peppar* men jag kör med mina sömntimmar, kost och motion och skratt :)
    Hoppas nu att du tillfrisknar och hur går det med köket?! Nyfiken :) Har köpt färg (blekgrå väggfärg) till hallen och har massa inredningstips att förverkliga, så det gör inget att det är skitväder ute :) Dessutom är jag himla glad att Sofia inte åkte till Tokyo nu! Kära nån.... hade en kollega som var i Nya Zeeland när det skalv där och stod på gatan när skalvet kom, nu är han hemma välbehållen men utan ägodelar. Vad är då en ishalka?!
    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  12. Mycket vackert blått collage!! Snart får du uppleva dem IRL igen ...
    Tjingeling

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt blått collage du gjort ! Skönt att du mår bättre. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Underbart bildcollage jag bara njuter av allt det blåa.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  15. Jättefint collage av blått, älskar blå blommar, tycker det är bland det vackraste som finns!
    Man kan titta hur länge som helst på dina vackra foton!
    Ha en riktigt bra helg, hoppas att du kryar på dig!
    /Monica

    SvaraRadera
  16. Så ljuvligt! Jättefint att titta på...

    SvaraRadera
  17. JAg frossar i ditt fina collage. älskar ju det blå- både i blommor o annat. Får nu hoppas att lite blå himmel gör dig riktigt pigg igen. Våren är i sikte.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  18. Ett sådant vackert collage...o tänka att våren och försommaren är den tid då det finns mest blå färger på blommorna (tror jag)...Är det för att man längtat så infernaliskt hela långa vintern o att längtan gett sin färg till oss...nä knappast men känns trevligt att tänka så!
    Det är visst många som varit rejält sjuka i vinter och det har varit envetet...nu hoppas vi på vårvärme som jagar undan alla baciller!
    Gott att du är frisk igen!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera