tisdag 22 mars 2011

Det är vååååår....

Nu har det hänt.. mina första krokusar har slagit ut.. ville bara visa mina raringar och att då första målet/önskningen har skett för denna vecka. I solen som sken idag och 13 grader varmt så slog de ut mina tidigaste vackra små krokusar.






En liten bildkavalkad på dem från olika håll.. solen strålar och krokusarna strålar de också. Imorgon ska jag nog fixa mål två.. att få lite mer fina vårblommor i krukor på trappen, japp så får det bli. 
Nu ska jag jobba lite här hemma och ska ni ut får ni hålla i hatten för det blååååååser ute..

 

16 kommentarer:

  1. Great photos dear Moa!
    Spring has finally come and I am very happy,
    I enjoyed in your pictures.

    Have a nice Tuesday,kisses!

    SvaraRadera
  2. Ja!!!!!!!
    Endelig vår!!!!!!
    Ser at våren har tittet frem mye mer hos deg enn her hos meg,men i dag, var det bare helt nydelig ute i solveggen

    SvaraRadera
  3. Underbart HÄRLIGA bilder!
    Hälsar Caroline

    SvaraRadera
  4. :) Härligt ! Inte en krokus i sikte här... men snart så/ kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Heldige deg , det er så fantastisk når alle løkane vakner. Vi er verkeleg "hungrige" etter å oppleve dette underet etter den kalde vinteren. Nydelige krokuser.
    Hos oss regner det uten stopp og det er stor rasfare. Det er flaum over alt. Snøen forsvinn, det er det einaste positive.
    Fikk snusa på våren i helga, på hytta.

    SvaraRadera
  6. Du bjuder på så många vackra bilder. Man blir alldeles lyrisk!!

    Visst är det härligt med vår. Blir alldeles full av ny energi. Här blommar mina snöklockor i massor.

    Stor kram till Dig från mig♥/Gunilla

    SvaraRadera
  7. JAg vill också ha utslagna krokusar! Måste titta runt i morgon för att se hur långt de har kommit.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är dessa små raringar som vitaminer, man blir så glad o full av energi....
    Här har mina slagit ut ännu mer, och vintergäcken var 9! till antalet o fullt utslagna, då jag kom hem i kväll. VÅR!!!!
    Måste också till blombutiken o köpa mer till krukorna!
    Hälsn i solskenet!
    Lena

    SvaraRadera
  9. Fina fina fina! Det är bara att hoppas att alla underbara vårblommor känner av hur mycket vi uppskattar deras närvaro, att vi älskar dem så...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  10. Ja det är vår... till 100% bara det inte går för fort nu.
    Ha det gott och tack för dina gulliga kommentarer
    Annika

    SvaraRadera
  11. Man blir lycklig, lite vår rusig.
    Men så härligt!
    Mina bin vore glada om de fick hälsa på dina krokusar. jag har inte så många för råddjuren har festat. Köpt mig en fördriven kruka som pryder mitt bord.
    Ta vara på dagen. Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Förstår att du är lycklig när det blommor så fint hemma hos dig-
    Så vackra.
    Ha det gott:O)

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder,våren är här...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  14. Fantastiska vårbilder! Jag får nog vänta ett tag på mina krokusar ...
    Tjingeling

    SvaraRadera
  15. Hurraaaaa äntligen vår!
    kram ullamaria

    SvaraRadera