fredag 4 mars 2011

Liten och stor..

Är veckans tema hos Roses and stuff.. hos mig blir tolkningen en o samma sak, eller ros rättare sagt.

The Rose 'Helenae Lykkefynd'

Min underbara ros som är näst minst i storlek är även den största jag har i omfång..och gissa om jag längtar tills jag ser den blomma igen i juni-juli..


Mer än så här orkar jag inte just nu, ligger här med feber kanske är det influensan vad vet jag men jag ska snart klicka mig runt på de andra bidragen för veckans tema hos Katarina och det tycker jag ni ska göra oxå..
Ha det gott.. kram

25 kommentarer:

  1. En ros är en ros, är en ros. Fantastiska foton!
    Krya på sig!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Beautiful roses and great photos!
    Kisses and happy weekend dear Moa.

    SvaraRadera
  3. Underbara rosor och säkert doftar de gott ochså.

    Ha det gott och krya på dig.
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig en... Kan det vara en honungsros?

    SvaraRadera
  5. Nä, det var det ju inte ser jag nu... läser väldigt selektivt ibland :o)

    SvaraRadera
  6. Jo då Frodo.. det är en honungsros.. =)..

    SvaraRadera
  7. Åh, så ljuvlig. Förra året planterade jag en sådan, kanske blommar den fint i sommar.
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  8. Mmmmmm så härligt med honungsrosor. Och vilken doft sen! Jag har två hemma i Sverige och planerar att köpa en till som ska få klättra i ett körsbärsträd.

    SvaraRadera
  9. Heisann!

    Ett ord er tilstrekkelig: NYDELIG ;:OD)

    SvaraRadera
  10. O ja...visst längtar vi efter blomstertider nu...Stackars dig som blivit sjuk...men vilken tur att det blev innan spaden ska fram...för nu går det fort undan...
    Krya på Dig!

    Kram från malin

    SvaraRadera
  11. Å så fin, förstår att du längtar. Hoppas du kryar på dig ! Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  12. Längtar oxå efter min. Förra året såg den inte pigg ut efter vinterkyla och snö men I år verkar den ha klarat vintern.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  13. Jaaa, jag skulle gärna ha en honungsros :-)
    Krya på dig och trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Åh, så fin, Moa! Lykkefynd är fantastisk! Tyvärr har vi det för kallt för den här, men vi gläds åt den vanliga rosa helenae och i fjor köpte vi Storodder, som också ska vara fin men lite mer fylld. Spännande!

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  15. Härlig tolkning med hjälp av en vacker blomma!! Ha dé!

    SvaraRadera
  16. En underbar ros! Fina bilder och visst längtar man:)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  17. Underbart fin....ser fram emot min till sommaren. Hoppas den kommer att växa ytterligare lite mer än förra. Kram

    SvaraRadera
  18. Rosor är fantastiskt vackert äntligen har jag fått dispans att föra in dem i vår trädgård... fast vi har ju en som liknar din härovan som jag kallar gammeldags ros doftar ljuvligt och samma blomningstid men kanske inte mer än 2-3 veckor

    SvaraRadera
  19. Kara Moa! How lovely to stand before this beautiful rose! Luscious!! Kram/Carol

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder, får en verkligen att längta till sommaren! Tråkigt att du är sjuk, krya på dig!!
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Härlig ros du visar den vill jag ha i min trädgård sen. Hoppas du kryar på dig snart. Kram Gela

    SvaraRadera
  22. Åh, din rosenbuske är underbar -så fina rosor! Eva

    SvaraRadera
  23. Längtar efter Lykkefund gör även jag! En sådan överväldigande blomning som man bara måste bli glad över...
    _Krya på dig!

    SvaraRadera