söndag 29 januari 2012

Karamelliga färger..

Behöver jag just nu.. det är så kallt ute och gatorna runtomkring mig är isiga o förrädiska när jag går ut med hunden.. ett litet tunnt lager snö ligger i trädgården men inte så jag tycker det är fint direkt. Ska det va snö ska det väl ändå vara så man kan pulsa lite men egentligen kan det faktiskt kvitta nu för man väntar onekligen på våren så då får det bli lite köpt vårlycka i form av tulpaner o annat vårligt vackert.

En liten extra överraskning dök upp i senaste buketten.. en vackert strimmig tulpan, helt ljuvlig och så glädjande när det liksom är så oväntat..

Annat som händer lite oväntat var att jag fick frågan om jag ville vara med på en mässa nästa lördag i Kungälv, en liten minimässa för Kropp & Själ. Detta har gjorta att jag inte har o haft så mycket tid över till bloggen och att läsa runt det sista.. bråda dagar med mycket stickat och sytt.. men himla kul ska det bli och kanske tack vare denna förfrågan har jag gjort lite nya våriga änglar.. riktigt glada vårkarameller tycker jag själv!


En liten ny trädgårdsängel som älskar trädgård o blommor.. samt en med brun roskjol och en med rosa klänning med spetsunderklänning. Alla gillar blommor och har små broderade eller virkade blommor som dekoration..


Ja denna lilla triss i Tilda änglar har det blivit de sista veckorna och finns nu i Moas Lovely shop.. lagom till vårsäsongen. Det var länge sedan det kom några nya änglar så nu flödade lust o inspirationen till.. härligt o kul!


Söndag middag och mycket kvar o göra så nu önskar jag en fortsatt trevlig helg och just i detta nu lyste solen upp hela mitt rum.. underbart!! Hoppas även ni får lite sol på er.

Må gott och ta vara på dagen.. hmm.. ska försöka göra det samma.. !

Moa

19 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är det härligt med alla karameliga färgade tulpaner. Läcker den strimmiga du fått tag på. Verkligen söta våränglar som du knåpat ihop. Lycka till på mässan. Vem skulle inte må bra av en sådan vårängel?? //Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den strimmiga var fin överraskning när den slog ut.. o tack för lyckönskningarna.. kram..

      Radera
  2. Åh, ska du till Kungälv nästa helg.. då måste jag ju bara försöka ta mig till mässan om inte annat för att säga hej.

    Ja, isiga vägar nu är det gott om. Vi slirade iväg på en promenad tidigare idag, skönt att komma ut men ack vad man spänner sig.

    Ha en fin vecka och lycka till med förberedelserna!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja det vore roligt om du kom förbi.. ja du känner väl igen mig på änglarna då kan jag tro.. hihi..

      Radera
  3. Inget skönt väder att vara ute i alls, isande vind! Burr!
    Men så söta änglar du gör, helt fantastiska! Vad duktig du är, de har ju både hattar och sjalar och underkjol, inte dåligt! Härligt med tulpaner, jag har fortfarande inte köpt hem några..det börjar bli hög tid för det nu...Njuter av dina istället:).
    Ha det gott och lycka till på mässan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna njuta av mina men du köp hem några oxå.. lite extra lyx och njutning en kylig vinterdag.. eller hur?

      Radera
  4. Jättefina färger på Tulpanerna, och visst är det kul när det dyker upp nån annorlunda i buketten. Fina Tilda änglar du gjort!//helen

    SvaraRadera
  5. Åh så näpna... Rosali är bedårande... de kommer nog att gå som smör i solsken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.. hoppas de säljer!

      Radera
  6. Tjohoo i hantverksstugan :) De flinka fingrarna är på G igen ser jag, så söta, nya änglar! Hade jag inte redan haft en, skulle jag slagit till direkt!
    Mässa igen - grattis! Roligt! Du börjar vidga dina vyer och kommer allt närmare Göteborg :)

    Isgatorna vi har därute är inte roliga - usch och fy, tur det finns broddar så man kan gå ute, men någon springrunda blir det inte för min del nu, är lite för rädd om händer och fötter för att utmana ödet. Jag pysslar och donar inomhus istället, har nu gjort klart köket efter ommålningen, dvs alla hyllor och sådant har kommit på plats. Fyndat ett vitrinskåp på loppis, som nu står i källaren och väntar på ommålning, det skall fyllas med fint porslin (loppis fyndat redan :) och stå vid köket i fjällbacka.
    Ha det så bra och lycka till inför kommande helg. Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haloj haloj.. jo det är bråda dagar men jag ser slutet i tunneln nu..haha och det är gott. Broddarna får vara på mest hela tiden i alla fall på promenader och det är bra att du tar det lugnt med springandet för det är inte kul att ramla.. Jag vet föll ju illa för ett par veckor sedan i trappen utanför.. aj aj vad ont jag har fortfarande.. spricka eller nåt i revbenet på sidan förmodligen. Fynda är kul och roligt att måla om det ska bli spännande att se hur det blir.. för du visar väl? kram och tack för lyckönskningarna.

      Radera
  7. Tildaflickorna är så fina!
    Här har vi ännu ingen snö men is har vi för det har varit minusgrader hela den gångna veckan.
    Ha en bra vecka med dina fina tulpaner. Jag köpte vita denna gången.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack marina..! tulpaner finns ju hur många fina färger som helst.. och det är lika roligt varje gång man får hem några.. vita låter väldigt fint.. kram.

      Radera
  8. Härliga tulpaner! Och så bedårande änglar!
    Så du kommer till Kungälv, jag ska absolut försöka komma in och hälsa på dig och se vad du har till försäljning!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.. =) Det vore väldigt kul om du dök upp o bara hälsade.. alltid kul att träffa på bloggvänner irl.. kram och ha det gott

      Radera