söndag 15 januari 2012

En eftermiddagspromenad vid Vänerns strand..

Efter en mysig stund med barnkalas för lilla Cornelia som fyllt 5 år så kändes det skönt och nödvändigt att komma ut o rör på sig lite.. både för hunden och oss.


15 min i bil och vi kommer ut till dessa fina stränder som är ljuvligt vackra och ödsliga denna tid på året.. ja vi mötte ett par familjer till som var där o rastade sina hundar..


Och detta måste väl ändå vara himmelriket för hundar, att kunna sträcka ut och riktigt rasa ut i sanden. Albin t o m hoppade i vattnet och doppade sig.. hoppas han inte blir förkyld men det ska nog mycket till för en badhund ska bli sjuk även om temperaturen låg på 0 och vinden var vinande kall.. 
 



   Sommarstugorna låg mörka o öde vid bergets fot.. mysigt men inte lika inbjudande som en vårdag..
   

Blev riktigt lyrisk när jag gick där, det var länge sedan... Albin brukar vara där titt som tätt eftersom mina föräldrar passar honom och han får följa med till deras stuga när den ska ses till..
 
 

 Sanden var riktigt hård inte alls som jag minns den när man ligger där på en filt o solbadar..
 

Vattnet var nästan lite turkos på sina ställen och man såg riktigt långt .. bakom udden där går den stora spetsen ner som är längst ner på vänern om ni kommer ihåg er karta.. landremsan bortanför är andra sidan och mittemellan går farleden ner till Göta Kanal..


 Ingen fikastund idag..


Himlen blev mer o mer rosa allt eftersom skymnningen föll.. helt magiskt vackert och denna bild avslutar vår promenad som ni fick följa med på.. 

Ta vara på varandra och njut av söndagskvällen.. 

Moa

9 kommentarer:

  1. Magiskt vackra skymningsbilder!!! Och verkligen härligt för hundarna att kunna springa av sig där...Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh, så underbara bilder!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, så vackert... Man borde nog ta sig till havet någon solig dag...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt! Har inte varit vid Gaddesanna sen jag var barn....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Så underbart vackert! Så njutbara bilder.
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Äntligen kan jag kommentera hos dig, sitter på jobbet och snor till mig en stund, hemma på min dator går det inte.
    Bilderna på Vänern ger mig hemlängtan, är född och uppvuxen vid Vänern. Men jag kan inte riktigt lura ut var det är du har varit. Vackra bilder i alla fall!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej Moa Åh så underbart fint det var. Vänern har mycket vackert att bjuda på även höstvinter. Sommarskrudad är det ju på annat vis men just så här tyst och stilla lite kallt och spegelblankt så är det lätt att bli nostalgisk. Visst är det härligt fören hund att få rusa fritt så där och själv välja sand eller vatten. Tackar för promenaden och önskar dig en bra måndag.

    SvaraRadera
  8. Vilka tjusiga bilder på en magiskt vacker strand!
    Vi njöt alla av turen nu drar det ihop sig till Charlies
    och min promenad i natura.

    SvaraRadera
  9. Vackra foton och snöfritt fast det är det väl inte idag. Ha en fin vecka.

    SvaraRadera