torsdag 12 januari 2012

Julen dansar ut..

Vardagen har kommit igång och jobbet har satt fart i sina vanliga gängor.. är det inte fasligt fort som det känns som vanligt igen efter ett litet uppehåll. Har ju förmånen att jobba i skolan och har ju då lite mer lov än många andra så man blir lätt lite bekväm. Ja de flesta fick ju inte så många dagar som min sambo då tex.. ja jag vinkade lite käckt adjö på morgonen *blink* och gick in o fortsatte min långa o mysiga frukost, ja en del har det allt bra gott.

Ja men nu är "sötebrödsdagarna" slut även för mig och klockan ringer obarmhärtigt tidigt på morgonkvisten.. och på eftermiddagarna känner jag mig helt slut, tar nog nån vecka att komma i fas igen. 

Eftermiddagarna har ägnats åt att packa ihop julens pynt..


Det tar sin lilla tid innan allt försvinner och något jag har lite extra svårt för i år är att ta bort min ljusstake i vardagsrummet.. Den är ny för i år, köpte den på rean två dagar före julafton, ja riktigt glad blev jag när jag fick se den på Åhlens till halva priset, har tittat längtande på den i två år men tyckt den varit alldeles för dyr för mig. 


Den är nog det sista jag har kvar här, den fick flytta till lilla bordet istället.. men jag har allt bra lust att ha den i fönstret i helgen också för visst är det så att det är efter denna helg som julen dansar ut?

Ljusstake "Rosetta"


Ser ni så fint mönster det är på väggen, solen tittade fram så fint i veckan, ja det var gnistrande vitt av snö därute så i dagarna två var det ett vackert vitt landskap och barnen gjorde snögubbar och åkte kana.. 

Torsdagskväll.. känn på det ordet, tycker det är ett väldigt bra ord! Och imorgon är det fredag o helg igen, ändå bättre eller hur?

Moa

12 kommentarer:

  1. Ljusstaken din er veldig fin, så den bør få stå en stund til. Jeg har også tatt bort all julepynt nå. Trodde jeg. For på trappen har jeg satt ut vårlig primula (vi har det jo så varmt nå). Men så hadde jeg glemt å ta vekk julekransen på døren! NÅ er den borte....
    Og god helg til deg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. där sa du en sak, dörrkransen sitter ju kvar! Jo den får nog stå på lilla bordet tycker ju den är så himla fin!.. kram

      Radera
  2. Jätte fin och gillar dina virkade stjärnor också. Såna skulle jag vilja ha.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. mina fina virkade, de fick jag av min mamma i julklapp förra året och då blev det inte av att jag hängde upp dem.. men i år så.. har de snurrat så fint i fönstret.. kram!

      Radera
  3. Torsdagar är allt en bra dag :) Får t.o.m lite fredagskänsla redan ikväll, kan ju vara uppe lite längre eftersom det bara är en dag kvar att vakna till ojudet!
    Du - himla fin ljusstake! Den kan du väl ha framme länge? Såg en sådan i favoritaffären Fiori i måndags, stod och petade på den men den var inte ställd i julreahörnet! så den var nog tänkt året om. Fint i fönstret med snöflingorna - nytt för iår? Himla fint :)

    Man kom rätt fort in i rutinerna att jobba trots allt men det känns att det är en full vecka nu. Tycker förstås att det känns lite ljusare när jag kör hem, ialla fall de dagar det inte regnar, som idag. Har dammat av springskorna och orkat igenom två pass denna veckan - måste ju springa bort det där goda jag åt i jul :)
    Psst... fick Botanicuskatalogen idag! Måste bara ha Porslinsanemon men fy vad dyr den var! Har du den blomman? Undra om den är känslig eller ok att köpa?
    Ha det allra bäst, kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo torsdagar är all himla bra dagar.. i alla fall när jag kommit hem för övrigt är det extra långa jobbdagar för mig men när jag kommer hem så är det liksom helg nästan som du skrev.. *ler*. Jo ljusstaken får nog stå kvar men inne på lilla bordet och där pryder den sin plast precis lika bra. Jo mina "flingor" är nya för i år.. eller som jag skrev ovan här på Lena/isis så fick jag dem i julklapp förra året av kära mamma.. virkade i tunnt o fint garn och stärkta. Vad duktig du är på att springa så där.. jag yogar i alla fall får jag väl trösta mig med *ler*. Jo fick ju oxå katalogen men har inte den där porslinsanemonen.. kan höra med Stefan om hur den är och om man har någon "insideinformation" så att säga.. *ler*. Hör av mig angående detta... kramar.. <3

      Radera
  4. Nej men den där fina ljusstaken kan du väl ha ett tag till - tycker den ser riktigt vårig ut!! :D Vi hann ju knappt pynta före jul eftersom vi var sjuka så det blir väldigt snabbt att plocka undan, men vi har väntat till nu i helgen så vi iaf hinner se det lite... :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha.. jag tycker den är väldans fin och lite vårig så .. lite till får den stå. Tråkigt att ni blev sjuka innan jul.. har varit lite samma här med hela familjen.. o alla barnbarn.. surt men så är det ibland. kram!

      Radera
  5. Försökte kommentera hos dig igår men det blev bara ett stort vitt fält så nu försöker jag idag igen.
    Ljusstaken är ju inte enbart för jul tycker jag så du kan gott ha den ett tag till. Den är vacker!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den får allt vara kvar lite till.. tänker den står så fint på bordet ska bara lägga en förlängningsdosa så den kan lysa oxå.. =). Tråkigt när det inte funkar att kommentera men jag undrar främst varför jag helt plötsligt kan kommentera kommentarerna.. mycket trevligt men jag har INTE förändrat någonstans.. hmm.. ?

      Radera
  6. Gokväll Moa vacker och lite annorlunda adventsstake... mera som förvårsstake med stilrena blomster.

    Ja, det har varit en tuff första vecka att komma igång. Men nu kan vi pusta ut. Gott!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Ja, den är så fin! samma märke/firma som min adventskrans ( finns i ett av mina inlägg...) men jag tog ner min fina, den får tjäna som ADVENTSkrans, och inte mera....
    Hälsn med kramar Lena

    SvaraRadera