fredag 30 oktober 2009

Blooming friday - Överraskande ..

Blommande fredag igen, sitter här och väntar på att temperaturen ska bli lite högre så att jag kan gå ut och fortsätta min höststädning i trädgården.
I går var en strålande dag med blå blå himmel. Jag var ledig, min första lediga höstlovsdag, (vi lärare jobbar ju tre dagar på lovet) så frukosten var lång och sedan väntade en härlig promenad med min hund Albin.


En överraskande blomma väntade på mig där på skogsvägen.. lyste så klar lång väg och jag undrade länge vad det var för sort.. Någon vänlig människa har hängt upp det lilla barnets leksak som den tappat.. undrar just om den någonsin kommer tillbaka till ägaren?



Albin min trognaste kompis.. väntar så tålmodigt i höstsolen medan matte fotograferar..
Är alltid med i trädgården och får först se alla vackra blommor och projekt som jag håller på med, och han tycker allt är jättefint..



På våren blommar denna höga häck underbart vacker.. men tycker nästan den är som vackrast just nu med alla svarta bär..
Har helt glömt bort vad det är för något men jag ser den varje dag när jag åker till jobbet, ett vackert blickfång.


Så sista höstiga bilden för idag.. nu har alla löven släppt på denna lönn, för en vecka sedan var den färgsprakande i massa röda och gula nyanser när jag gick förbi utan kamera.

Ja detta var mitt bidrag till Blommande fredag.. inte så mycket blommor men färgrikt i alla fall. Mer bidrag hittar ni hos Katarina på
Roses and Stuff.


Önskar alla en skön fredag och en underbar helg om vi inte hörs innan dess..
Moa

22 kommentarer:

  1. Så fin bild på vovven! :-)

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg! Hälsa Albin...;)!/Anja

    SvaraRadera
  3. Underbara fina höstbilder. Din "blomma" var ju festlig, ha, ha. Vilken fin hund du har. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Reine kunstverket, den der biteringen i treet. For ein herleg turkamerat du har. Legger deg inn på blogglista mi håper det er ok. Ønsker deg ei fin helg.

    SvaraRadera
  5. Lovely Autumn post... I love the toy and how nature got into the design with the leaf and icy crystals. What a beautiful sweet doggie. Happy weekend Moa. Carol

    SvaraRadera
  6. Such pretty images! Love the colour of the leaves and the berries! The dog is lovely!

    SvaraRadera
  7. Så fint höstligt bidrag du visar! Och Albin - så härligt att ha hunden mig sig. Jag vill också ha en Golden!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Haha! Vilken blomöverraskning! I en skog med promenadslingor här i närheten finns ett napp-träd, där barns tappade nappar hängts upp över en lång rad år.
    Hej hej!
    /Ann Marie

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar! Ha en trevlig helg i din trädgård med fortsatt höststädning. Kul att du har sällskap av Albin!

    SvaraRadera
  10. Albin - alltid lika fin! Ronja är inte så lätt att fota tyvärr.
    Vilken kul grej du hittade i trädet.

    Nu ska vi äta äppelkräm. Kram!

    SvaraRadera
  11. Hihi, den var originell, i min trädgård har jag alltid överraskningar, så höstvackra bilder, ha en trevlig helg, kram.

    SvaraRadera
  12. Förstår att den fångade din blick! Hoppas den hittar tillbaka till sin lilla ägare. Vad fin Albin är! Dessa goa hundar!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Allt får man förvänta sig i vår herres hage.

    Vilken härlig höstpromenad du fick.
    Vovven är ju för go.En verkligen trogen vän.

    Ha en fortsatt fin Fredag och trevlig Allhelgona Helg

    Kramar/Gunilla

    SvaraRadera
  14. The first picture was a mystery until I translated your post :-)

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder,,Albin gillar jag så otroligt fin..Älskar den rasen tycker dom ser så vänliga och trogna ut..Massa kramar till din fredag

    SvaraRadera
  16. Hej Moa!
    Kul med trevligt sällskap i trädgården!
    När jag gjorde mitt Halloweeninlägg till den blommiga fredagen hade jag vår gamla katt smygandes i hasorna, och skuttandes ibland löven.
    Ibland har det råkat bli så att hon satt sig i arrangemanget, och då har hon fått bli en del i det...Har du lust att tita bakåt i min rosblogg så hittar du henne både bland mossrosen Salet och bland rosenböckerna.
    Trevlig Helg på dig, och kul att du tittade in!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  17. Hej Monica! Jo, visst är det fint på hösten.......men det börjar bli fasligt mörkt och seeegt tycker jag. Fast idag har vi haft en trevlig dag hos sonen i Norrköping. Jag har tagit massor av fina höstbilder och Ester stormtrivdes när hon fick springa omkring i ekhagen.......Trevlig helg. /kram Anette

    SvaraRadera
  18. tack för länken, den där överaskningen var ju onekligen värd att få se :)

    SvaraRadera
  19. Har en fläder bakom förrådet, men jag ser den ju knappt. Ska nog försöka få plats med en på tomten för visst är de vackra i både blomning och skördetid. Det är så mycket man vill ha att njuta av "precis vid knuten". Hoppas på en skön helg för nu måste jag börja klippa ner och jordförbättra, blir lite less på att se påsarna vid ingången och sen vill jag att trädgården ska få gå i vila. Men först av allt så ska leveransen från Odal.nu i jorden så jag kan beundra allt vackert i vår. Har beställt botaniska katalogen och jösses så mycket vackert. Fastnade ju för din Pink Delight men si den har jag i min vita rundel redan. Gjorde ett klipp på Tradera 5 eller 6 olika rotknölar med vitsippor för en liten summa styck, så nu hoppas jag att allt tar sig och blommar fint i vår. Man måste ju prova och blir det lyckat så bara hör av dig, så skickar jag en liten rotbit när de har rotat sig ordentligt.

    SvaraRadera
  20. Kul blomma du visar, lite annorlunda dock, har aldrig sett den förr. Härligt med en så trogen kompis som Albin. Förstår att han uppskattar allt du gör för det gör ju vi andra också. Härliga höstbilder tar du också. Ha en riktigt skön helg.// Kram Peter

    SvaraRadera
  21. Ha en riktigt skön o trevlig allhelgonahelg
    Nina

    SvaraRadera
  22. You did a beautiful job of capturing that wonderful golden light of autumn. I especially like the last picture of the maple tree. It's gorgeous!

    SvaraRadera