söndag 11 oktober 2009

Städdag och så Fototriss..

Denna gråa och trista söndag är som gjord för städning eller mys.. välj vilket som passar *ler*..
Tänkte vara lite nyttig och få städat mitt arbetsrum, och upptänkte då min fina present jag fick i somras av kära svärdotter Marie och min äldste son Andreas..

Jo jag har ju sett den hela tiden men kom på att ni inte fått se den perfekta presenten till en syfröken.

En gammal leksakssymaskin i plåt, nu kommer jag inte ihåg vad vi sa om ålder och så men gammal måste den vara. Vet att den är köpt på en antikaffär här utanför staden, vad tror ni.. om ålder alltså.



Visst är den söt.. så säg?


Ville bara visa den söta maskinen, men upptäckte under tiden jag skrev att detta inlägg passar bra på veckans Fototriss är:
Så här ser det ut där jag är idag..
Mitt nystädade skåp i mitt arbetsrum ser ut så här just nu.. med lilla maskinen ovanpå som dekoration.

Mer bidrag på temat hittar ni här..
ps.. titta inte under skåpet för där ligger högar med LP-skivor vi ska sälja, någon som är intresserad.. *ler* så slipper vi massa jobb med Traderabilder o allt.. skojar lite, men så tydligt det blev när man ser bilden. Lätt o bli hemmablind och blunda för vissa saker.

19 kommentarer:

  1. Din symaskin är såååååååååååå söt. Vill ha-begär uppstod genast. Vad gäller ditt skåp så trodde jag att det föreställde i n n a n du hade städat ;-)

    SvaraRadera
  2. He he.. BP.. nånstans ska man ha sin "bröte".. men det är bättre än innan i alla fall..

    SvaraRadera
  3. Fin charmig symaskin! Hos oss har frosten tagit allt i sttort sett...=( men men så är det.. Så fint ert uterum är... / kram åsa

    SvaraRadera
  4. Supersöt Moa!! Passar verkligen på bloggen Moas Lovely!!

    Marit

    SvaraRadera
  5. Vi försöker minska lite på bokhögen, gick dåligt, köpte, gick dåligt, köpte nya bokhyllor i stället :)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Trevlig fortsättning på söndagskvällen. Vad glad jag blev när jag såg symaskinen, jag hade en likadan fast röd, vet inte vart den tog vägen, men min var köpt på - 50 talet. Var rädd om den. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  7. Så söt symaskin du har fått - den verkliga symbolen för en syfröken. För visst säger väl många fortfarande syfröken..?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så söt liten symaskin :D
    Kram Lily

    SvaraRadera
  9. Det ser så mysigt och hemtrevligt ut hemma hos dig. Sista bilden blir min favorit denna veckan.

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar raritet. En sådan har jag aldrig sett tidigare.
    Kram Randi

    PS. Har jag berättat att jag älskar din header - blir varm i själen var gång den dyker upp. Bilden är störtskön!!!

    SvaraRadera
  11. Vilken gullig liten symaskin. Jag gillar gamla leksaker.

    SvaraRadera
  12. Vilken lycka.... själv har jag kvar en liten vävstol jag fick som flicka i den grå urtiden ;-)
    Ha en himla skön vecka
    Nina

    SvaraRadera
  13. Så söt den, din lilla symaskin! Ser ut som 30-tal, tycker jag. En passande present, verkligen.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  14. Underbar minns faktiskt att min kompis hade en sådan.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  15. Hei
    Linken til nytt i butikk funker ikke, vill bare si fra så du får rettet den opp ,man vil jo inn i din butikk

    Sov godt i natten

    SvaraRadera
  16. Vilken fantastiskt fin symaskin och en verkligt fin prydnad.
    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  17. Det var en fin liten symaskin. Och så skönt att få det lite städat med. Det skulle jag behöva mer tid till. :-)

    SvaraRadera
  18. Det är den sotaste lilla symaskinen jag någonsin har sett! Fint tagna bilder.

    SvaraRadera
  19. Den är bedårande -din lilla gröna..Kram//Eva

    SvaraRadera