lördag 20 december 2008

Dan före dag.. före dan.... osv

Bara fyra dagar kvar till julafton, granen gnistrar, julbaket doftar och alla klappar är köpta. Det är julstädat och pyntat och maten är förberedd.. ja i alla fall i mina drömmar.. *ler*.. Dessutom ligger den lilla snö som kom för några veckor sedan kvar där i drömmarna..

Ja det är känns som länge sedan det var pudrat vitt ute, nu är det 4 plusgrader och regnet står som spö i backen.. Julförberedelserna är i kaos.. sonen flyttar hem imorgon igen och allt vad det för med sig.. hmm.. maten ja lite har jag börjat köpa hem så vi ska väl inte svälta i alla fall.
.
Igår åkte jag en runda i ett par affärer.. naturligtvis till Blomsterhallen för julblommor måste jag ha i vilket läge än det är hemma.. ser genast lite juligare ut på bänken i vardagsrummet.. damma lite på bordet och på med en julduk som faktiskt var struken och såg hyfsad ut sedan förra julen. Några tomtar och ljuslyktor så är det klart, det går ju som en dans det här.. =)





Så här vacker var amaryllisen jag köpte.. en dröm .. juldröm.. =)




Lite vita stenar och kristaller i reakrukan jag köpte i somras för 49 kr.. perfekt julkruka eller hur.

Ja det blir nog jul ändå.. Julkorten kom iväg på utsatt dag.. förutom ett jag skickar i helgen med vanligt porto då för då ska det väl komma fram i tid.


Fick nog lite abstinensbesvär för jag har inte hunnit med bloggarna på en månad nu, och just i veckan brakade servern ner på Trädgårdsblogg.. allt står still men det jobbas visst febrilt på att flytta alla trädgårdsbloggars bloggar till en annan server.. Så alla som undrar varför man inte kan komma in på en massa bloggar nu så beror det på detta..


Ha en skön helg.. och stressa lite lagom

Det blir jul ändå..







5 kommentarer:

  1. Ja, i tankarna vet man ju precis hur det ska se ut. Men det är än så länge bara i tankarna.
    Julfint kan man ju få med små medel ändå. Det visar du ju helt klart med bilderna på din bänk. Krukan var jättefin, passar verkligen bra nu till jul.
    Vill önska dig en riktigt God Jul!

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. Skickar dig en stor julkram och önskar dig samtidigt ett gott nytt år.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Ja, just det, du har ju denna också! Jag funderade på hur jag skulle kunna önska dig en god jul nu när trädgårdsblogg ligger nere.
    Jul blir det alltid oavsett vad man hunnit med. Du kanske hinner lite nu de allra sista dagarna? Men kom ihåg att varva ner också så du inte är helt matt på julafton.

    God Jul! /Marina

    SvaraRadera
  4. Hej vännen, ja ibland kan julförberedelserna var lite kaosartade. Jag hoppas sonens flytt gått bra. Själv har jag ju varit sjuk (är på bättringsväg nu dock) och min mamma har opererat foten så vår jul blir lugn, mycket lugn. Skönt! :) Dina bilder är så fina, amaryllisen fantastisk. Hoppas du får njuta av lugnet i jul! Stor kram Karin

    SvaraRadera