fredag 5 oktober 2012

Blooming friday - Färg o form..

Färg o form i trädgården som är veckans tema för Blooming friday.. ja det temat är stort och är ju allt vill jag påstå i en trädgård.. ja överallt för den delen tycker då jag. Färg o form är något som jag tänker på mycket och jag tycker är jätteroligt!


Självklart säger jag också att tycke o smak förändras hela tiden, ja i alla fall jag ändrar min syn på färg o form.. eller utvecklas smaken och synen på färg o form? ja det är ju frågan. I början av min trädgårdskarriär.. *smile* var det si o så som gällde och idag något helt annat. Ja jag säger inte att ditt eller datt är rätt utan alla får väl ha sin smak?


Det är väl det som är det fina i allt det här med trädgård då som exempel.. att vi har vår egen smak.. Visst påverkas man av varandra eftersom vi alla här har samma intresse. Hälsar på lite här o där både på riktigt och genom bloggar och fångar upp roliga och/eller vackra ideér. Jag älskar att hälsa på hos andra och supa in er kreativitet och skaparlust.. det ger mig näring och energi! <3 p="p">
Ja idag är mitt bidrag gamla bilder men det liksom symboliserar min syn på detta.. Vackra former.. årstidssyn på det.. gillar årstidsväxlingar i både färg o form.. och den sista bilden.. lek med det som finns.. ha lite roligt och inte vara så allvarlig i skapande.. *smile*..

På bloggen "Bland rosor och bladlöss" hittar ni fler tolkningar på detta stora ämne..

Kram och ha en fin fredagskväll.. 

Moa

12 kommentarer:

  1. Håller med, man behöver verkligen energi och inspiration från andra! :-)

    SvaraRadera
  2. Echinaceorna är verkligen långlivade, den igelkottsliknande mitten står ju fortfarande fint även om strålblommorna? är svarta och vissna.
    Fint arrangemang du gjort!

    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Vad fina arrangemang du gör. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Hello Moa! What a wonderful decoration! The last photo is like a painting from an artist! Very very beautiful! Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  5. Det är kul att leka...med löv och annat fint.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Bara älskar din första bild på Echinacean...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Så fin tolkning av temat form och färg! Visst är det så att tycke och smak förändras, och väl är väl det! Ha det skönt under veckoslutet.

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker bild den första bilden är! Superfin!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Härlig tolkning av temat.
    Superfina bilder

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Årstidskransen blev super duper fin.
    Echinaceorna är alltid på topp i alla väder.

    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Ja tur att vi inte är lika, för det skulle se lite tråkigt ut om alla gjorde som en annan och alltid tar det lättaste. Har en dörrkrans av hönsnät med instoppade kottar som jag faktiskt byter band på ibland "ler". sen har jag köpt en sån bra krans där man bara kan stoppa in något i och nu så blev det äpplen, men vetesjutton om jag skulle få till en lika vacker som den var då jag köpte den. Har aldrig sett en sån skiftande himmel som här på Öland, för den bara svitchar förbi med ömsom regnmoln och sol så man vet aldrig vad vädret blir.
    Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera