onsdag 16 april 2008

Älvsjömässan del 2..

I denna delen kommer jag att bjuda på lite ögongodis, inte så mycket blommor för när jag tittar igenom mina kort så är det mycket närbilder på saker jag fann vackra eller intressanta.. på olika sätt.. Så typiskt mig att gå så nära och inte ta så mycket kort på helheter, jag ser de små detaljerna och faschineras av det märker jag när jag granskar mina kort.. följden blir att jag glömt bort att dokumentera vilka montrar de flesta korten kommer ifrån så ni får hålla tillgodo med bilder..

Det är lätt att bli bländad av allt vackert, det var gammaldags vackert, enkelt och snyggt och skrit romatiskt.. mycket rosa och romantik kan jag tycka och i o för sig gillar jag rosa.. och vackra blickfång..

Oooops.. hur kom han med här, men det var väl allt skriveri om rosa och romatik och vackra blickfång. Fast han stod nog där för att göra vackra blomsterarrangemang.. och inte för att vara blickfång..eller??

Krukor är en passion.. och vacker keramik, detta blev nog mina favoriter men de var inte för mig.. för de var alldeles för dyra.. så synd.

Jag har ju gått en kermikkurs nyligen och planerar att gå en sån till, uppslagen var många för tänk nu kan man ju förstå hur en del saker är gjorda.. så dessa fotades för att vara ett minne och för inspiration inför kommande kurser.. Tänk och ha en sådant vackert vattenblänk hängandes i ett äppleträd.. eller ha vackra keramikrosor i landet eller rent av lite maskar..

Denna keramikplatta hittade jag i en monter.. inte köpte jag den men förevigade den. Tyckte det var så vackra tänkvärda ord som en liten avslutning detta inlägg..

Men..

Det kommer mera en annan dag..

Kram och ha det gött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar