fredag 25 april 2008

Kejsarkronelandet..

har snart slagit ut i blom.. Efter 5 års väntan slår snart mina kejsarkronor ut för första gången. Jag har trixat och trugat i många år sedan vi flyttade hit men de har tjurat och inte velat visa sina vackra kronor förrän i år.. Kan ju säga att förra året fick de flera säckar med kogödsel hällda över sig och nu ... TADAAAAA..

Så här fin är den idag.. och lite tilltuffsad efter snön som kom i påskas blev den men snön lade sig nog som ett skyddande täcke när det var som kallast.. Idag har det varit underbart väder 17 grader varmt och när jag kom hem gick vi en riktigt långpromenad med hunden.. lite väl långt för mig kände jag och mina höfter som fick två stora cortisonsprutor i måndags.. Fick en diagnos också och det känns lite pissigt minst sagt men skönt ändå o få lite klarhet i varför jag mått så dåligt periodvis de sista året framförallt.. Psoreasisartrit.. en reumatisk sjukdom. Det positiva är då att jag nu vet varför jag mår som jag gör, och att medicinen bl a den antiflammatoriska har börjat hjälpa redan, och mina fötter och händer som svullnar har börjat se mer normala ut. Allt har inte riktigt sjunkit in än.. men solen skiner i alla fall.. och se här:

Här ser ni hela landet.. tänk i sommar är det överfullt med pioner, astillbe, alunrot o digitalis och lite annat smått och gott.. och så syns mina kejsarkronor lite här o där tänk att de skulle blomma till sist, vad glad jag blir .. . Lite till höger som inte syns i bild finns jättevackra vita tulpaner..

En riktigt solknippe eller hur?..

De vita tulpanerna med solen gömd inuti börjar nästan blomma ut men är vackra ändå.. Men nu har en annan mycket efterlängtad vårblomma börjat slå ut.

Se hur vacker den Kungsängsliljan med Kejsarkrona och en fin björk i bakgrunden.. ja björken är grannens men den njuter jag av ändå..

Så en avslutnings bild.. och nästa inlägg ska jag avslöja lite sanningar om mig själv för jag har blivit utmanad av Haspet.

Så till dess.. krama varandra.

Tycker denna papegojtulpan säger

"Krama mig"

och jag säger god natt och ha en underbar helg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar