söndag 8 juni 2008

Trädgård och återigen trädgård..

har det varit i helgen. Jag och fyra tokar till, Karin, Lotta, Åsa och Camilla har snurrat runt i Skåne.. Sjutton ställen har vi varit runt till om man räknar ett besök hos bloggaren Veronica och de handelsträdgårdar vi hann med också...

Bild tagen från bilen.. därav suddet, det var svårt att få Lotta att stanna om det inte gällde trädgård.. *ler*.. men hon har säkert rattat oss runt..

Vi har otroligt kul och hunnit se såååå mycket, så huvudet snurrar av intryck och trötthet. Vi har träffat på söta damer.. som tagna ur en gammal engelsk tidning. Kolla den lilla söta tanten hon har t o m vita spetshandskar. Detta är från Ulla Mohlins trädgård i Höganäs en underbar gammal trädgård som jag ska berätta mer om.

Dessa söta damer stötte vi på senare på ett annat ställe också.. Men det har varit varmt som alla säker har märkt.. *ler*.. och stundtals var det hett i solen så jag passade på och lägga mig i Ulla Mohlins soldäcksstolar och titta ut över hennes lilla damm under de skuggande träden.. hmm undrar hur många gånger Ulla låg så här och funderare ut nya projekt..

På kvällen när vi ätit och lugnat ner oss lite, anlänt till vårt vandrarhem i Magnarp så myste vi lite på stranden.. och begrundade dagens besök.. och åt och drack lite gott. Vilket avslut på en perfekt dag i Skåne.

Det var så skönt i solnedgången och aktiviteterna på vattnet höll på till sent, men vi föredrog att titta på..

Nu är jag jättetrött och har bara börjat titta på de 550 korten jag hann och ta, tack o lov för digitalkamerans uppfinnare.. Så nu ska jag hoppa i säng och försöka varva ned så jag orkar jobba efter denna toppenhelg. Tack tjejer ni gjorde resan fyrdubbelt så rolig, säger inga namn men ni vet vem ni är.. *blink blink* Och ni andra hoppas ni också haft en bra helg, en del har säkert fart runt i Skåne också eller bara legat hemma och slappat i trädgården eller vid vattnet.. det kvittar var bara man mår bra..

Kramiz

Åsså kommer ber bilden en annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar