fredag 19 september 2008

Tilda ängel - Blommiga Flora


Biancas tvillingsyster Blommiga Flora kommit.. en variant på Bianca men med Hallonröd kjol.. och en hallonrosaröd retroblomma..

Hon finns nu i Butiken.. VÄLKOMNA DIT O KIKA.


Det borde gå o förstora bilden men idag går det inte.. lustigt.. gamla bilder på föregående inlägg går att förstora men inte detta.. mystifikt.. =)


Lite lustigt för sist när jag var och köpte tyg på Panduro.. inte världens billigaste ställe .. =).. så köpte jag ett jättefint tyg i hallonrött bara för att jag tyckte det var fint. Sen fick jag en fråga från Willewira på Karins Täppa om jag kunde göra en variant på Bianca, den turkosa ängeln, fast i hallonrött.. en lyckoträff eller så var det någon som viskade i mitt öra..







I helgen ska jag iväg på Keramikkurs.. ska bli jättekul, det är hos Lindalunda som är en jätteduktig keramiker med fantastiska händer som skapar alla hemska drakar och fantasidjur..



som man kan titta på här..



Ha en skön helg..



Kramiz på er




7 kommentarer:

  1. Blommiga Flora var riktig söt med det röda.
    Lycka till på kursen.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  2. Tack kära du för ditt deltagande i vår sorg efter en liten kär familjemedlem.
    För en del kan ett husdjur verka obetydligt, men för dem som har eller haft ett så blir de del av verkligheten som saknas när de är borta.

    Hon är underbar din lilla hallonröda tilda. Superfin!!!
    Beställning kommer...

    Kramar Willewira

    SvaraRadera
  3. Hej Moa-vännen! Tack för din goa hälsning och dina goa ord! Ja det är roligt med lite variation - när det gäller din fråga så är det nog så här... att det trädgårdsblogg och blogspot är lite parallella världar. Jag fuskar ju lite på trädgårdsblogg också...till viss del för att jag inte vill kommentera anonymt och för att det är bättre när det finns en länk så att man enkelt kan gå tillbaka till den som skrivit kommentaren. Det är enklare för en som har Blogspot att kommentera hos en annan med Blogspot och vice versa. En annan fördel med Blogspot är att man direkt i blogglistan (se min sida) ser när någon har gjort ett nytt inlägg och om vad. Trädgårdsblogg är mycket trevligt med andra funktioner och är mer nischat...blogspot där finns det både inredning, trädgård, foto....

    Bara lite tankar så här på söndagskvällen. Jag önskar dig en skön och bra vecka - kram Annie!

    PS: jag ska liksom Willewira komma med beställning snart...kan bara inte bestämma mig - men det måste nog bli en rosenfröken :)

    SvaraRadera
  4. Hej Moa igen!

    Har länkat till Moas Lovely Things också! :) Så nu kan jag se direkt när det har kommit något nytt!


    Jättekram Annie

    SvaraRadera
  5. Mmmmm de färgerna var mer i min smak.
    Supersöt, som vanligt.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Länge sen sist! =)

    Vilken fin Tilda! Håller med, gillar verkligen den hallon röda färgen!

    Massor med kramar Jojo

    SvaraRadera
  7. Vilken sötis!
    Allat på bilderna kommer från Indiskan. "Toahållaren" är egentligen till hushållspapper tror jag. Men det struntar jag i, som gör allting motsols. Kramis

    SvaraRadera