tisdag 30 november 2010

Papperspyssel...

Tiden till papperspyssel är inte tillräcklig, har ju så mycket jag vill göra men att göra kort nu inför julen tycker jag är extra kul.. så jag stjäl mig lite tid då o då..och så  har jag "blivit" med punchar.. *smile*.


Bara älskar Martha Stewarts punchar, måste väl heta stansar på svenska antar jag. De är så himla fina så när jag surfade in på  Hobby o Hantverk kunde jag inte motstå ett handla ett par stycken. Jag vill ha hennes hörn- o kant punch också.. men får nog spara lite pengar först *smile*.



Kanske skulle man stansa ut o sälja fladdrande fjärilar i olika färger eller snöflingor som glittrar.. ja vad ska man göra när man vill köpa så mycket lull lull..Har börjat dekorera tändsticksaskar.. och gjort några kort, kortet här gjorde jag när vännerna Karin A, Karin N o Lotta var på besök. Blev så förtjust i Karin N:s renstämpel så en sådan har jag införskaffat, inte precis likadan men en ren i alla fall.. så nu kan jag stämpla o sjunga.. "Rudolf med röda mulen.. tra la la.. "


Solen har precis sänkt sig över trädtopparna här men nyss var det ett fint färgspel  när solen försvann..


Den nymålade adventsljusstaken har blivit skrapat i kanterna och blivit dekorerad med lummel, tänk vad lite färg, sandpapper och lite grönt kan göra.

Sen tycker jag att man kan ha julfjärilar.. jag har ju min fina punch och så har jag massa fint julpapper!!
Kram..

16 kommentarer:

  1. Beautiful decorations dear Moa, very nice and romantic! I like it.
    Regards and kisses.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker du gjort,punsharna var verkligen fina
    Och tänk vad man kan göra med vit färg som sagt var,jättefin ljusstake
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Klart man kan ha julfjärilar ;)
    visst är det kul att pyssla...
    blir lite stökigt i pysselrummet bara, men det får man ta...har åxå den snöflingepunchen.
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att glida förbi här och läsa om ditt fina pyssel! Härligt och stämningsfullt vid denna årstiden:)

    SvaraRadera
  5. Hej Moa,
    Ja, der var verkligen till att pyssla. Ska kolla var man kan få tag på de där puncharna här i England.
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Mysigt med pyssel :) och stämpeln med renen var ursöt!

    Konstigt - i år har jag ingen inspiration till att pyssla med kort och papper, faktiskt förvånande för det är ett pyssel jag brukar gilla och papper har jag i mängder! Tror det får bli färdiga julkort i år, köper så söta ifrån barncancerfonden och dags att ta lite på den högen :)

    Ha det så gott i snöyran, kram ♥

    SvaraRadera
  7. WOW så mycket fint pill du håller på med. Förstår om det ger mersmak! Få se om det blir lite pysslat här under morgondagen :-)

    SvaraRadera
  8. Så fint MOA!!!!! Du är så himla duktig!!!!

    SvaraRadera
  9. Jeg er enig; Martha's puncher er fantastiske!
    Kanskje du får noen fine puncher til jul??

    SvaraRadera
  10. Hej Moa!

    Nu hände det igen att vi var hos varann samtidigt. Jag skulle skriva en hälsning, men blev avbruten av min son som vaknade till. När jag var på väg till dig igen så fick jag se att du varit hos mig, lustigt!!!

    Vilka fina saker du gjort, vad du är pysslig. Jag är inget vidare på papperspyssel, men nog är det roligt när man väl börjar. Köpte faktiskt lite fina saker idag. Jag var äntligen på shopping i huvudstaden. Känns som evigheter sen, ja det var det också. Få se vad jag kan få till (har lite svårt att pyssla med fint pyssel med min treåring, han vill ju också göra allt som jag gör och det kan ju vara lite stressande).

    Ha en bra vecka!

    En varm kram till dig!
    Karin

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra konstverk du skapar med dina stämplar! Du är verkligen otroligt kreativ...blir sååå imponerad av dina skapelser!
    Stor varm kram
    Randi

    SvaraRadera
  12. Fniss.... ja nu är det pysseltider.... Läckra stansar du fått tag på.... och stämpeln med renen fick jag habegär efter..... Jag som är tokkär i renar och älskar att stämpla. De andra stämplarna var jättefina dom också. Ska absolut titta in på länken du nämner....

    Du är så duktig på att göra snygga saker... Kortet och tändsticksasken blev som små konstverk.

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  13. Så härliga julkreationer du gör, ljusstaken blev jättefin. Nu har vi en mysig tid framför oss. Önskar dig en skön advensvecka med mycket pyssel *ler*

    SvaraRadera
  14. Hej Moa Ja så fin din stake blev Lummer är en tacksam växt att dekorera med. man blir så sugen att handla vissa grejor har med åkt dit på en del av hennes jox Men man kan ju inte ha allt eller ??? nä man måste få plats själv med skratt,,

    SvaraRadera
  15. Prissel och prassel och pyssel och pynt. Tjusigt!

    SvaraRadera
  16. Jag har oxå upptäckt punchar eller stansar, det finns väldigt mycket fint! Scrapbook är jättekul tycker jag, men precis som du säger är det svårt att hitta tillräckligt med tid...

    Ha det bra,
    Kram!

    SvaraRadera