söndag 27 mars 2011

Tänk..

Vad lite färger, former och lusten att leken med kameran kan inspirera mig.. 


En ruff baksida som min rottingstol, några gamla krukor och en låda med penseér.. helt plötsligt såg jag ju att de passade ihop. Slumpmässigt ställda där för att arbetas vidare med, penseérna väntar på plantering och  krukorna i bakgrunden är mina omplanterade pelargoner som övervintrat i garaget och nu har fått komma ut i solen o värmen i uterummet.


Är stämningen rätt så behöver ju inte allt vara rättvänt eller?.. vad är egentligen rätt frågar jag mig, är det känslan eller att det är återgivet så naturtroget som det går, ja säg det... för mig är det nog både och, beror på vilket humör jag är på *smile*. 

  
För mig var färgskalan helt plötsligt väldigt lockande denna morgon när de stod där i uterummet med solstrålarna lysande på dem. Efter en stunds fotande därute i vårsolen kollade jag på bilderna i datorn. En del var vid första anblicken misslyckade men med lite lek, vridande på dem så blev de en färg- och ljuskaskad som tilltalade mig.


Ja det var morgonens tankar som jag ville dela med mig av.. undrar just om jag kan få ner de där penseérna nu i några krukor så de kan fortsätta förgylla mina dagar? 

Önskar er andra en himla bra söndag.. *love* till er alla.. 

15 kommentarer:

  1. så underbart att dom första penseerna har kommit, med det lite färg. Färg å form är roligt att leka med. Ha en fortsatt skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Härliga, vackra pensébilder i en ljuvlig färgskala!

    SvaraRadera
  3. Ah, jag bara sitter här och njuter. Vilka färger och känsla....
    Jag tänkte försöka göra i ordning ett par krukor penséer i veckan, känns vårigt och välkomnande.

    Ha det gott och skön söndag! Kram Marie
    PS. Om du har tid o lust så kika gärna in hos mig, kanske du har några bra tips till mig och min trädgårdsplan jag visar idag.

    SvaraRadera
  4. HEJ DÄR!

    Lovely, lovely med pansisarna i solglittret!
    kram H.

    SvaraRadera
  5. Det syns att du hade roligt när du tog bilderna! En sån vacker färgskala på dina småttingar...

    Ha en skön söndag

    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Mvh Caroline

    SvaraRadera
  7. Precis, ibland är det roligt att bara leka med kameran....
    Fina bilder blev det ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  8. Hej, lite upp och ner förnöjer. Tur för dig att du kan pyssla i uterummet.

    Isande kallt, och nu börjar det snöa och tvätten hänger på sträcket.
    Det var kallt i mitt vinkast idag, bara 12 grader. Igår var det 28. Stackars växter !!!!
    Fortsatt trevli dag.
    Maken kommer hem om en stund ( fiskat i Brascilien )...trött men nöjd.
    Jag ser fram emot kvällens trädgårdtoppen.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. ...när man tittar ut och ser en vägg av nedfallande snöflingor så är det väl med kameran och penséer man har att leka med. Allt annat är uteslutet...
    Du kan då konsten att få till det jättefint med kameran.../Anja

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig färgskala på penséerna, så vackert till den ruffa korgstolen som också har en underbar färg :) Inspirerande och solstrålande bilder!:)
    Kram Lily

    SvaraRadera
  11. Visst är det kul att roa sig med kameran ibland. Det man minst anar kan bli det bästa. Gillar penséer och gillar korgstolsryggen till.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Mysigt, mysigt... tycker mig skymta en sälg på stam där bakom också. Ha det gott / kram

    SvaraRadera
  13. Färg och form är härligt och det är vackra bilder du visar...känns gott att kunna få se allt detta igen...till slut!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  14. Hej Moa Ja färger det gör en glad verkligen. Penséer det är ju vårens ankomst liksom när man får handla hem dem och sätta ut dem i sina krukor. Kanske pilla lite hjärtan eller ossa kvista vide ja det finns mycket som tilltalar ögat så här nu när vintern äntligen släppt taget om oss tror jag väl Trevlig helg på dig.

    SvaraRadera
  15. Vilken fin blogg du har! Penséerna är jättefina, och det är dags att införskaffa såna här osså...det är så tomt på trappen efter all snö försvann:) //Helén

    SvaraRadera