onsdag 21 mars 2012

Vårpyssel..

Våren är här hos mig och jag pysslar därute i solen så mycket det går så min tid här på bloggen har varit lite dålig den sista veckan.. men visst är det härligt därute nu.. ? Antar det är mer än jag som planerar o donar runt i trädgården, det riktigt kliar i trädgårdsfingarna dessa dagar och imorgon ska det bli ändå bättre.. o så jobbar jag långdag, attans oxå men jag hoppas på en fin eftermiddag och lite kvällssol..



Krokusarna solade sig i solstrålarna idag.. de stod där på parad och riktigt lapade i sig solen, ja precis som jag stundtals gjorde..


De tidigaste scillorna blommar för fullt.. finns i Moas Flora om ni vill veta namnet.. ja där är mycket av det jag har i min trädgård, kanske dags att ta tag i den bloggen nu igen.


Var en tur till Blomsterlandet idag och fixade lite vårpynt .. nu kan man bli medlem även där. Tycker ni som jag att det är tröttsamt med alla medlemskap och kort överallt. Men idag blev jag lite glatt överraskad, intill ansökningarna fanns ett litet infoblad om en APP som heter FLATWALLET, .. ja till smartphone, där man kan samla alla sina kort o medlemskap. Man klickar på t ex Åhlens och så fyller i sitt medlemsnummer och vips har man "kortet" i sin telefon med streckkod som man sedan kan visa upp i respektive affär.. riktig SMARTphone om man säger så tycker då jag om nu detta fungerar.. ska i alla fall testa denna lilla app..



 Krukor med övervintrare har kommit fram ur sitt vinterviste
 under bubbelplast o ser fina ut.. förutom nån enstaka då.

Idag har i alla fall lite blommor fått följa med hem samt några krukor från min nya medlemskortaffär.. *smile*.. fick en Mårbacka pelargon till halva priset för att jag *reggade* mig.. allt för att ragga och så fick jag 50 kr i bonus som nu finns i min lilla smartphone.. tackar! Sitter bra tills nästa besök säger då jag..






Finns det nåt sötare i trädgården så här års än en liten krokus som sticker upp oväntat i den vårtrötta gräsmattan.. ?

 Ja lite fint fick följa med hem som sagt.. lila små penseér och nya krukor.. som ser skabbigt gamla och skeva ut.. ja de var riktigt fina och jag blev så nöjd!



Nu önskar jag er alla en fortsatt fin VÅRVECKA!! för nu tror jag faktiskt det känns som den är här, eller?
Moa

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar, det händer verkligen mycket där ute nu!! Såg att vårlöken var på G kan tänla mig att den slår ut i morron1
    Må så gott.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder,gillar verkligen närbilden på krokusen
    Visst är det underbart vädervi har nu,man har svårt att hålla sig inomhus ,vill gärna vara ledig och få styra hemma
    Ha en riktigt skön vecka

    SvaraRadera
  3. Ååå vilka fina bilder du visar, ja nu är det gott att leva!
    Den lilla lila pensèen är så söt, den finns nästan aldrig här.
    Ha det gott//Ulrika

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder! Härlig färg på minipenséen. Tack för tipset om appen till kort, den skulle jag vilja ha.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Jag hoppas att få vårfint i mina krukor denna veckan. :)

    SvaraRadera
  6. Nu när ljuset och värmen har kommit, är det nästan roligt att städa :)

    SvaraRadera
  7. Fina krukor och söta penseer! Måste också ta tag i det där:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Jag ser att det får bli en tur till B-landet -igen! Ska minsann också bli medlem! Handlar ju jättemycket där, så allt som kan bli bouns är bra! De har dock blivit lite dyra, tycker jag. Nästan som hos min favorit(dyra)-butik! Men till trädgård får prioriteras hos mig!
    Kram o ha en härlig dag!/ Lena

    SvaraRadera