onsdag 6 februari 2008

Vårt uterum och en ny Tindraängel..

Jag har ju visat lite glimtar på vårt uterum som börjar bli klart nu.. några har frågat lite så nu tänkte jag visa upp hela härligheten som det ser ut just nu. Lite jox är det kvar som belysning och skarven mellan taket och husvägg, det ska byggas in och sättas spottar enligt sambon. Väldigt viktigt som tydligen kommer att sätta pricken över iet som han säger.. bäst han får som han vill så blir han så go och glad. Vi levde länge med spånskivor på golv och presenning på väggen som vetter mot garaget.. =), men till julen fick vi ju igång värmen i golvet och väggarna blev täckta med nya brädor som målades vita. Golvet har klinkers och har vattenburen värme.. extra lyxigt, men attans sy dyrt det har blivit. Men nu ligger det där så nu ska jag njuta och inte tänka på pengar längre..

Här ser ni in i uterummet hur det ser ut med dörrarna, de rakt fram är in till vårt sovrum och den andra är till vardagsrummet.. Vi köpte begagnade korgmöbler i somras som jag har klätt om så det passar mig lite bättre. På den övre bilden ser man utsikten när man står i sovrumsdörrarna.. På sommaren är det som en grön vägg till grannen.. ser nära och är nära men med en syrenhäck och flera fruktträd så blir det som en djungel..och man anar inte att tant Margareta bor så nära. Vid stammen utanför blommar julrosen för fullt (höger sida), så man ser den så fint när man sitter och fikar eller bara njuter.. Utsidan är inte riktigt klar som ni ser, det ska bli trappor som går utmed hela långsidan.. på nåt sätt..

kanske lite änglaregn faller så det bara blir klart här till våren..

Ser ni nu ni som varit här under presenningtiden.. att den är borta, och jag är lycklig. Borde nog fira min sambo med lite fyrverkerier..

för han har varit så flitig. Istället för presenning är det nu vackra vitmålade råspontbrädor.. så det blir lite ruffig yta, är så nöjd.

På tal om änglar så är en ny inlagd på Moas Lovely Things. En reserverad ängel, och idag fick jag beställning på en till.. fast en ljushyad variant, blir så glad..

Ha en riktigt skön onsdagskväll och en fin tordag,

och innan ni hinner blinka är det fredag..

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar