måndag 15 februari 2010

Ny vecka - nya möjligheter..

En alldeles ny vecka ligger framför oss.. för mig med mycket jobb, sena möten och utvecklingssamtal med elever och föräldrar men sedan har jag sportlov.. ska bli så skönt med lite ledighet. Hoppas solen stannar kvar och lyser på oss, men jag hörde att det ev ska komma mer snö framåt i veckan, tycker nog att det kommit så det räcker för i år nu. Vackert och ljust är det och faktiskt så känner man sig lite piggare mot andra vintrar när blåst, regn och fukt är det man minns..

Imorse låg rimfrosten tät på träden.. grannens björk var riktigt vacker och jag kände mig glad när jag åkte till jobbet.. en härlig och ljus känsla.


 

Helgen har varit skön med vänner på lördagen och en mysig Alla Hjärtans dag i går.
 Tack alla ni söta som skrivit till små fina hälsningar.. det värmer i hjärteroten.

I går fick jag färdigt en ny tavla.. eller det är tre men en blev riktigt klar.
  
Har blivit så förtjust i att göra små tavlor med blandteknik.. måla med akryl, stämpla och limma.. riktigt roligt är det. Och när jag hittade små söta stämplar på Hobby & Hantverk visste jag direkt vad jag skulle göra.


"Blommornas hus" står det på franska.. passar ju perfekt till mig som älskar blommor och min trädgård.. En stämpel med en klänning på galge som är gjord av blommor och blader. Orden är stämplade också, en bård av tårtpapper är limmat på och så är allt målat vitt och lite grå toner.

Sen har jag målat på frihand en blomgirlang som ska föreställa knoppande magnolia.. *ler*.. hoppas det syns. Genverket är i tusch och blommorna i akrylfärg.
 

Här står tavlan på mitt lilla vitmålade avskavda bord i vardagsrummet och förgyller min syn.
Kommer att lägga ut någon tavla i butiken senare i veckan.. och kanske en med en stämplad ängel på..

Önskar alla en härlig och lika solig dag som jag har, suck om jag ändå kunde vara ute i solen lite men si det går inte för jag jobbar länge idag.. så ni som inte gör det..

Ut i solen med er.. *ler*.


18 kommentarer:

  1. Jisses.., vilken underbar tavla du skapat!!!
    Tänk om jag haft mer tålamod med sådant smått.., kan lätt få kramp efter en kvart med limpistolen och färburkarna åker hitan och ditan:))))

    Visst är vintern vacker i år.., vi kan bara inte påstå något annat.
    Jag erkänner att det verkligen kliar i vårfingrarna nu, vill ut och gräva och bli lortig upp till halsen:)
    Men snart Moa..., alldeles snart så är vi ju där:)

    Ha en underbar dag och ta väl hand om dig.
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker tavla den som kunde göra sånt. Ja du jag vill också ha sooooool är så länge sen. Men man får väl hoppas att den tittar fram snart. Ha en fin fin vecka/Gela

    SvaraRadera
  3. Februari kan vara så fantastisk!
    I dag har Vi sol! och på morgonen visade temperatur -17,5 men nu värmer solen gott.

    Så vacker Tavla.
    Spännande att få se nästa verk.
    Ska kika in på Hobby o Hantverk som är en ny sida för Mej.
    Kanske de har lite pärlor som jag är på jakt efter?

    Ha en Underbar måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fin din tavla blev. Du är verkligen kreativ!

    SvaraRadera
  5. Tjusig tavla! Sol har vi då rakt inte här men snön den faller...

    SvaraRadera
  6. Visst syns det att det är magnoliaknoppar:) Fint!

    Rebecca

    SvaraRadera
  7. Kreativ du är :) Rimfrosten finns idag, sol hade vi igår, gick tom en långpromenad i eneskogen o hittade foderplatser för hjortarna så då finns det kanske hopp för att tulpanerna klarar sig i vår.... Har inte haft besök under fågelautomaterna på några nätter nu.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  8. Då får du gärna skicka hit solen till oss också, för här finns nämligen ingen. Jag var trött förra veckan men annars har jag inte varit trött alls faktiskt. Borde försöka få mer utetid men det är inte så lätt. Svårt att ta sig fram i alla snön och inte så många ljusa timmar hemma heller. Men jag klagar inte! Nu dalar det nya snöflingor här men det är bara att tacka o ta emot, vad annat kan man göra?
    På lovet hoppas jag på sol, det hade varit trevligt. Men vi får se......

    Jättefin tavla!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Jätte fin. Duktig du är. Och så kan du måla på fri hand:) Jätte sött. Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig tavla, kan behövas som uppigande i vintern,
    ut i solen ,,ja det vill jag men här vart tjockdimma och snöfnugg,,men hoppas med på sportlovet då får vi nog lite sol.
    ha en go måndagskväll kram Monica

    SvaraRadera
  11. Väldigt vackert..Och det du målat helt underbart..Du är duktig du =) Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Moa
    Så fin, du är superduktig att måla blommorna, så levande när du har blandat in flera färger, hela tavlan är superfin!

    Ha det gott
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  13. Vacker tavla- Ja isbjörken var tjusig den med. Och solen vill ju inte lysa här så man får glädjas åt dina verk.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  14. Hej Moa!
    Hade tänkt komma och fika hos dig idag.
    Var i Älgarås idag och hämtade ett kök till växthuset. Såg då att det var bara 8 mil kvar till dig.. det var lite längre än jag trodde.
    Så jag vet hur fint det var där uppe idag.
    Sagolanskap var det.
    3 älgar i Älgarås.. precis som det skulle.
    Annika

    SvaraRadera
  15. He Mo. Jaha så fin tavla du gjort med magnoliaknopparna. Det är så passande till blommornas hu. Magnolia denna underbara blomma som förgyller ett träd till änglasyner nästan.,Har ett ställe som jag åker till varje vår och bara tittar på det trädet det är så där så man liksom vill bara yla på något vis,,,låter inte klokt men jag tror du vet vad jag menar,haha
    Fint har du på din bild med. ha det så bra denna snöiga tisdag

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Vilken vacker tavla du gjort och så mycket tips jag fick av ditt inlägg. Så klart ska ljuskronan hängas i päronträdet och inte på väggen i förrådet där den bara samlar damm. Sno ihop lite najdtråd som smycke på alla mina armeringsstolpar ska jag nog kunna få till, för där behövs inget tålamod och kan göras en anig slarvigt. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  17. Klart det syns att det är magnolior! Vacker tavla, vad kreativ du är! Förr (det låter som jag är lastgammal) målade jag en del tavlor, nu gör jag bara tavlor...=) nej men skämt åsido så är jag lite sugen på att måla något, men man skall ju ta tag i det också...

    SvaraRadera
  18. Vilken fin tavla du gjort. Vad duktig du är! Den lilla bården är ljuvlig.
    Ha ett riktigt härligt sportlov! Kram

    SvaraRadera