onsdag 8 juni 2011

En ny liten "Blomma"..

Är född..


 Lilla Baby Karlsson.. en liten tjej och min lilla dotterdotter... så näpen o söt o mormors lilla ♥..
Tänk det är mitt tredje barnbarn och för varje liten som kommer öppnas mitt hjärta på nytt.. det är så härligt o magiskt.

Läste någon gång: "Att för varje barn som föds öppnas en ny dörr i ditt hjärta", och så är det minsann.. har visst många dörrar där.. *smile*

Helgen som var var härlig på alla sätt som ni förstår, lillans födelse, långledig och så härligt fint väder. Första båtturen som jag berättade om i förra inlägget och härligt lata dagar..


Stundtals var det så varmt att jag satt i skuggan och bara gottade mig med bok o läskande dryck.. ja det var flera fina dagar därute vid kusten, orkade inte göra så mycket utan vilade mest var visst välbehövligt..

Ja det var min helg och nu är det mittiveckan igen.. två dagar kvar o jobba, på fredag är det studentdags i staden ja det är fina dagar. Hemma i trädgården slår fler o fler blommor ut, just nu är det mina irisar som blommar.. fina och ståtliga står de där.




 En har spridit sig bra, en annan blommar för första gången och en har tagit lite stryk denna vinter och blommar mindre än förra sommaren..


Vid mossiga stammen har det blivit riktigt många och en liten orkidé blommar t o m vid foten av päronträdet..

Ha en härlig fortsatt vecka.. nu är det riktigt sommarväder så glöm inte att njuta ordentligt.
Kram

ps.. saknar mitt Photoshop.. kan inte fixa mina bilder och så.. snyft, det enda negitiva med den nya datorn alltså men det ska nog ordna sig..

13 kommentarer:

  1. 1000 Grattis kramar..Så roligt..kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Åh så söt!!! Dessa ljuva liv :) Grattis till alla igen :) Mysigt med bebis - igen :)

    Så gott du har det vid Ville, ser att seglet är på G att sättas upp, hoppas det blev bra.

    Ännu en dag med underbart väder!!! Jag njuter och är ute så länge så att jag inte hinner skriva kommentarer - men är väl inte ensam om det ;) Hoppas vädret håller i sig tills på måndag!

    Ny dator? Spännande :) Det finns en lightphotoshop på nätet, pixlr som har basredigeringsverktygen, annars tipsar jag om Photoscape, kul ramar, kan skriva på bilderna och lite andra kul effekter.

    Ha det gott, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Moa!
    Stort Grattis till ditt nya väldigt söta, lilla barnbarn!
    Sommarkram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Åhhh så söt! Ett stort Grattis till det fantastiska lilla undret!
    Ha det bra nu!

    SvaraRadera
  5. Dear Moa, sincere congratulations on a beautiful granddaughter!
    Big kisses my dear friend:)

    SvaraRadera
  6. Gratulerar. En sådan ljuvligt söt liten flicka.

    SvaraRadera
  7. GRATTIS MOA nu hinner jag bara in en snabbis för bussen väntar inte men ha det gott så hörs vi sen!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. Så söt liten Tjej som kommit till Världen!
    Stort Grattis till Dej. Det är underbart att bli Mormor igen.
    Ja visst det spelar nog ingen roll hur många Barnbarn man får Lyckan är stor och man älskar alla lika mycket......ja det är fantastiskt.
    Hade lilla Ebba mitt minsta Barnbarn här i går och när Hon tittade in i Mina ögon och sa- Mojmoj jag tyckej om dej! oj oj vilken känsla.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Underbar! En sån liten sötnos, kram

    SvaraRadera
  10. Så söt och fin hon är den lilla flickan.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Underbart. Jag säger alltid att jag har en ask för varje barn i mitt hjärta. I varje ask finns lika mycket kärlek o omtanke för var och en. Ingen får mer och ingen får mindre.
    Ha en skön helg. /Knatten

    SvaraRadera
  12. Varmt Grattis till lilla barnbarnet!

    Ja, nu är det fredag redan och jag ligger i hängmattan och surfar. Mår gott. :)

    SvaraRadera
  13. Grattis också från mig! Det är verkligen härligt med de små barnbarnen! Har nu fyra - i augusti kommer det femte!
    De är som de finaste blommor man kan tänka sig...
    Och när de är som nyast, så är det så gott att snusa på dem, de luktar SÅ gott!

    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera