lördag 11 juni 2011

Triss i vita bollar..

Godmorgon.. idag är det lördag.. den 11 juni och då bjuder jag på lite triss..


Triss i vita bollar..

Tycker de är så fina där de står i kanten på "Nya Lunden"..passar bra ihop med den brungrå stammen på den gamla thujan som är uppstammad och väldans hög minsann..

Här ser man dem från en annan vinkel.. mot sockertoppsgranen.

Japp nu är det lördag som sagt och flera sysslor väntar, bl a ska ogräset få sig en omgång en rejäl sådan är det tänkt *smile*..  och så vill jag tacka för alla grattishälsningar till mitt lilla barnbarn och mitt nya jag.. "mormor" det klinkar lika fint som farmor som jag redan var.. ja gisses så det kan bli!
  

16 kommentarer:

  1. Oj, så fina! Lite magiska tycker jag! Grattis till familjens nya lilla söta blomma, Flora.
    Önskar dig en glad solig pingst
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Så fin liten triss! Vitt är sällan fel! Va precis inne hos Lotta o beundrade hennes fina vita rabatt!

    Trevlig pingst, kram!

    Ps. Grattis till barnbarnet! Ds.

    SvaraRadera
  3. Jag har också triss i vita allium. Väldigt dekorativa!!

    Ha en god helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Jättefint med vita allium - och ja just det, vart tog mina vägen??? Vet att jag planterade i fjol, kanske de inte vill vara med :(

    Jag stökar också runt idag, lite både ute och inne. Var en sväng på loppis i morse med Johanna och fyndade en jättefin fotogenlampa.

    Jag tar gärna en bit irisrot om du har till övers, tycker de är så fina.

    Ha en skön lördagg :)

    SvaraRadera
  5. Dessa vita är så vackra tycker jag, svävande och skira... grattis till din nya titel Mormor...så söt den lilla är.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Underbar liten gåva från Gud, den nya lilla människan!
    Härliga trädgårdsblommor.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  7. Jag gillar alltid dina torvblock så mycket. Är lite sur för att jag inte kan ha sådana här. Ronja älskar torv och skulle helt säkert äta på dem och slita dem i stycken.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. ÅÅ så fint med vita bollar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Grattis mormor, en sån söt liten tjej. Nu har du triss i barnbarn också. Jättevackra vita bollar, är lite magiskt med vita blommor.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Vikagårdens Lustgårdar12 juni 2011 kl. 21:26

    Grattis till den lilla. Och det skall bli kul att träffas/ Kia

    SvaraRadera
  11. Grattis till det nya barnbarnet! Och det är nog precis som du säger - många dörrar i hjärtat som öppnas.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  12. Vilka fina allium och tack för tipset att fröså! Lillan är ju helt ljuvlig...
    Hade blivit nåt fel på mitt bloglovinkonto så jag missade att du hade gjort nya inlägg. Men nu har jag läst ikapp!

    Vad kul det var att ses igår! Hoppas det blir snart igen.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Hejsan!

    Gratulerar till det nya livet och skönt att båten är i sjön. Alltid oroligt att bileländet ska åka i också, men här är det ingen fara för snipan ligger på torra land än ett tag. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  14. Hej Moa!
    Visst är de härliga!! Bollökar är nog en försommarfavvo hos mig. Dock finns det en 'orm' i alliumparadiset:BLADEN! De älskas något kopiöst av sniglar och liljebaggar. Som tur är står mina allium så att bladen inte syns - slemmiga och äckliga trots att jag plockar bort marodörerna varje dag.../Anja

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Nu har jag kollat o det var backlök du fick av mig. På hösten får den en rolig liksom spretig fröställning och om man lägger den på marken får man massa smålökar på våren. Jag har en hel skog snart... ;-) Tror tyvärr inte den är ätlig.

    Kram!

    SvaraRadera