torsdag 28 januari 2010

Hjälp..





H J Ä L P.... Jag har hamnat i FRÖTRÄSKET
Det är både underbart och fruktansvärt hemskt..
Alla dessa kataloger som jag dränks i.. Impekta, Rara växter, Runåbergs, Botaniskas Konnäsörsklubb, Engelska sidor osv.. inte lätta att stå emot och hålla näsan ovan kant.  Kan man få en avvänjningskurs nånstans.. för jag kan omöjligt få plats för allt jag beställer.



Sambeställningar med kära arbetskamrater gör ju inte det hela lättare, fröer samlade sedan förut och fådda fröer, ja listan på fröer som ska i jorden är mycket lång nu.. Hur sjutton ska man få bot och hur ska jag förstå att jag måste begränsa mig.. har ju bara 700m2 trädgård !!!


 Vi fick förresten inte så mycket snö här, men lite dekorationer på
Rosa helenae 'Lykkefund' :s   små nypon blev det i alla fall..


Ha en skön torsdag.. och imorgon är det fredagsmys.. *smile*




13 kommentarer:

  1. Äsch, det är bättre för dig att kapitulera, gilla läget =P Inte sjutton kommer vi att bli bättre på att köpa färre frön, jag har redan gett upp den tanken "asg" Ha en skön kväll / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Japp.. så är det nog Gittan.. bara o gilla läget liksom.. hehe..

    SvaraRadera
  3. Hihi...välkommen ner i fröträsket!! Där är jag också! Idag fick jag 27 påsar från STA! Och jag som tänkte så mindre i år...det går absolut inte! Det finns ju så många blommor som jag absolut måste så...:) Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  4. Ja, hur skall du lyckas med det, att få plats..en påse rymmer ju så mycket! Än har jag faktiskt inte hamnat i fröträsket, jag vet med mig att jag är så dålig på det där med sådd...fast visst blir man sugen när man ser kataloger och så....=)

    SvaraRadera
  5. Jo då det där känner jag igen. Har för mycket fröer jag med. Men det är ju så roligt med alla planer. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  6. Äh, det där kommer att lösa sig. Vad roligt ändå, tycker du inte att det lite är som godis?

    SvaraRadera
  7. Jopp.. planeringen är ju det roliga och visst jag är som ett litet barn i godisbutik bland alla fina bilder på färdiga plantor.. sen ska det bli så där fint också.. hur ofta blir det så.. ?

    SvaraRadera
  8. 27 påsar från STA Irene!.. ja undrar hur mycket jag får ihop innan allt är klart.. =).. vågar inte räkna än..

    SvaraRadera
  9. Fröer brukar jag begränsa mig med ganska bra.

    Men jag är värre vad gäller perenner, som jag ibland stressat trycker ner i sista sekund innan vintern. I år blev det några stackars stäppsalvia som jag inte tror har klarat sig.

    SvaraRadera
  10. Vill du bli av med dem så skicka dem till mig.. Skojar lite med dig.
    Jag har sått mina första idag.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  11. Jo, jag känner igen syndromen...

    SvaraRadera
  12. Inte så biten eller "nergången" det är mer färdiga plantor av de perenna, som trängs om utrymmet i vår. Nu fröjdar jag mig av era groningar!!
    Sen blir det säkert mycket mer fint hos Er, men de´kan jag också glädjas åt.
    lycka till med sådderierna Ninne

    SvaraRadera
  13. Yes! Välkommen till klubben!/Anja

    SvaraRadera