onsdag 27 januari 2010

I väntan på..



Den stora snöstormen får man roa sig med lite annat.. *ler*. Hos mig har det snöat ett par omgångar under dagen, stundtals med stora stora snöflingor. Vid fyra när jag åkte hem regnade det och frågan är om det blir så mycket värre nu, skulle väl avta under kvällen.

För ett tag sedan fick jag en massa gamla tidningar.. modetidningar från 1959 och framåt. Himla roligt att bläddra i, le lite grann, för mycket känner jag ju igen från 60-70-talet..



Så här vackert kunde de se ut på en framsida av Damernas Värld 1959.. En vacker blomhatt, kanske något för mig som äääälskar blommor.. *skratt*. Och tänk det står nästan samma rubriker på dagens tidningar.. 



I många av tidningar fanns det små bilagor där det står "Hans favorit", små stickade toppar och mycket behändiga och användbara tips.. hmm.. tror inte det skulle vara så populärt bland dagens unga kvinnor.


Här är beskrivningen (klicka på bilden) om ni vill sticka denna lilla chica modell inför kommande badsäsong.. *ler*.

Och för att komma i perfekt form också så finns många fina tips här.. som att borsta håret 100 tag varje dag med gasbinda på borsten så att ni ser vad mycket smuts det finns i håret!!!.. och för allt i världen får ni inte glömma smörja nagelbanden med särskild salva..




Jag håller mig till lite mer vanliga metoder för att komma i form nu efter helgernas "soffpotatisfasoner.." Försöker äta mycket mindre kolhydrater, inget godis, yoga och cykla här i vardagsrummet varje kväll. Kanske kommer jag i min nya bikini jag vill köpa... och jag vill inte köpa en storlek större i sommar *smile*.
Ska rapportera hur det går.. om det går bra alltså *smile*.



Så till slut en liten ögongodis för er alla..
Sommaren kommer men inte riktigt än..


12 kommentarer:

  1. Hihi-stickad...bikini=) Usch här har det snöat hela ! daen. Är totalt insnöad känns det i både hus o själ! / Kram åsa

    SvaraRadera
  2. Ska också 'ta tag i mitt liv' nu. Hur ska man annars orka med trädgårdsäsongen. Nu kör vi...
    ;) kram *piah*

    SvaraRadera
  3. Ja du. Ni ler men jag virkade faktiskt en bikini till mej på tidigt 60-tal. Är NOG rätt så gammal?? Men jag tjusade faktiskt ngr snygga killar med den när vi var i Italien. Så de´ så!!
    Lite fylligare idag, men jag kan fortf. ha bikini
    /och jag är inte i behov av att banta/
    Visst är det kul m gamla tidn.o att kolla mode. En annan ser hur det upprepas.
    Kram fr en som inte känner sig så lastgammal?
    Ninne

    SvaraRadera
  4. Ninne !!Man är inte äldre än man känner sig.. =)..och jag kan tänka att du tjusade många pojkar.. =). Men badade man i såna..?

    SvaraRadera
  5. Vilka roliga tidningar! Fick du många? Det är sååå roligt med gamla saker.

    SvaraRadera
  6. Jag gör som du och försöker hålla igen på det söta och röra lite mer på mig. Friskis och svettis blir det för min del. Tack för ögongodiset! Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Well, well, som vi sägerpå.... bikini? Hm. Det var ett tag sedan...typ!

    Sommaren är en bit bort men den mentala våren befinner sig hos mig (Den motsträviga trädgårdsdesignern skulle kalla mig för "surrealistisk" om hon såg detta;)))!)

    Jag har en massa fröer och då är det vår i mitt enkelspåriga hjärta (eller var det hjärna - s-t samma!)!/Anja

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Tänk att det ska vara så svårt för kläder att "hålla formen efter tvätt", för det är nog där problemet sitter "ler". Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  9. Tänk vad många vi är som börjat ett nytt liv...Vilka fina gamla tidningar en riktig skatt.Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  10. "Hans favoritmodell" känns väldigt föråldrat idag! Ida skulle det nog bli upplopp med en dylik annons. Men Anna Anka skulle nog jubla. ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  11. En sådan roshatt skulle man ha, undrar hur många som gick omkring i en sådan.
    Kul med lite nostalgi.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  12. Flotte bilder, koselig med gamle bilder, da kan man mimre litt. Ønsker deg en god helg :-)

    SvaraRadera