lördag 11 september 2010

Love birds..


Till dotterns bröllop fick jag ett litet uppdrag o det var att sy s k "Lovebirds" som hon sett på lite olika ställen på nätet. De små fåglarna skulle stå i en bur på presentbordet så gulligt så.. för att symbolisera brudparet.



Här har jag sytt ett nytt par "Love birds" till mig själv och hängt in i min lilla bur jag köpte för ett tag sedan..

Man kan ju använda dem på olika sätt.. på Spoolsewing ser du många fina idéer.

Bild från Spool Sewing

Man kan t ex göra en massa små fåglar och hänga upp som en fågelmobil.. har sett någonstans att de tagit en vanlig gren, sprayat den med vit färg och sedan satt små pippifåglar på.. en liten färgklick i barnrummet kanske..


På Spool Sewing finns mönster att skriva ut, bara att sätta igång o sy.. 
Ha en härlig lördag.. här på kusten spricker solen fram nu.. det blev helt plötsligt väldans ljust.. 

Kram

20 kommentarer:

  1. en liten Pippi som är så fin. Du är såå duktiga med dina Hantverk. Jag tittade på dina fina handledsvärmare-- Jag har ju stickat mycket "förr" NU måste jag bara tömma lite ur lådorna här-- det ligger massor med garner.. Du kan verkligen inspirera... Lyckas jag inte får jag väl köpa dem av dej!!
    Ha det gott i helgen Kram Ninne

    SvaraRadera
  2. Jo den som finge vara duktig på att sy...Vilket jag är usel på. Såna där fina fåglar skulle jag inte lyckas få till. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Urgullig! Beundrar dig som kan sy så fint:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Jättesöta!
    Tack för tipset!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  5. Så underbara! Verkligen jätte söta, jag förmodar att dottern blev nöjd! Önskar dig en skön helg!//Kerstin

    SvaraRadera
  6. Så fina Moa! :)
    Trevlig helg / Annette

    SvaraRadera
  7. Du är så händig och allt du gör blir så fint!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  8. Åh så fina de är. Du har ju lyckats fin fint. Jag njuter av dina fina alster och änglen jag köpte av dig. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  9. Fina fåglar Moa,ha det så bra,kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Åh vilka söta fåglar och vilken härlig idé! :) Det verkar som om dottern hade många roliga idéer till bröllopet och bra med mamma som kan hjälpa till och förverkliga dem.

    Fint loppisfynd nedan. Nu blev jag sugen på att ge mig iväg på en tur men det får bli framöver.

    Ha en skön söndag!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  11. Åhhh... vilka underbara birdies tack för tipset!

    SvaraRadera
  12. Men ÅÅÅ vilka små söta.
    Du är så bra på att ge mej inspiration.

    Jätte Tack för tipset här ska sys fåglar.Kul!!!

    Ha en fortsatt bra Söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Elsker de fuglene. De er så søte og så enkle! Har laget dem selv og har flere ferdig klippte - klare til sys.
    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  14. urfina fåglar Moa! Har helt missat men ska kika in på länken.

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Den beskrivningen har jag tagit ut, tack för tipset. Har en trollhasselgren som behöver ny utsmyckning och snart ett litet barnbarn, så det ska nog bli några sydda i höstrusket. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  16. Hej Moa.
    Åh så sött...det var en kul idé till barnrummet..har ju ett litet rätt färskt barnbarn numera ja så man kanske skulle ta och inventera sin stuvkorg med tyg. Tak för tipset jag får se hur det blir.

    SvaraRadera
  17. Jag undrar en sak, syr du fåglarna för hand eller med maskinen?
    Kram

    SvaraRadera
  18. Nu har jag sytt en Lovebird själv! Tack för tipset om mönstret och själva idèn!
    Kika in på min blogg så får du se min lilla pippi :) Kram

    SvaraRadera
  19. Jättesöta. Jag förstår inte hur man kan hitta mönstret på spoolsewing, jag ser bara reklam från elbolag mm. Ska man söka på något?

    SvaraRadera