torsdag 26 april 2012

Botanicus..

Ja idag när jag kom hem låg den nya katalogen från Botanicus där.. 


Och så lämpligt var det två brev i lådan.. ett var den redan nämnda katalogen - ljuvlig läsning och så var det ett brev från Trollhättans stad.. lönen alltså! Också det helt ok läsning om man bortser från alla räkningar som ska betalas.

Så jag tror minsann jag ska läsa och drömma om alla lökar som kan inhandlas innan jag betalar räkningar och verkligheten gör sig påmind.

Tänk jag handlar varje år lökar och får liksom inte nog, iofs försvinner det med naturlig avgång liksom, så nytt måste till. Denna vinter har ju varit mild så i år finns de flesta lökarna kvar, annat var det efter de två andra vintrar som var, en sorglig syn då säkert 80 % av mina lökar var borta. Det var nog inte det stora snötäcken utan den blöta och den stora tjälen som gjorde att det ruttnade bort troligtvis. Då är det tur det dimper ner läckra små lökkataloger som jag för övrigt tyckte var extra fin i år på framsidan.. det är minsann perfekt en regnig torsdagskväll.. eller hur?

Ha det bäst.. Moa

6 kommentarer:

  1. Ja vad härligt, jag har också fått den idag för allra första gången! Ska bli spännande att botanisera och shoppa!

    Ha det bra /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Lökar kan man inte få nog av. Själv får jag försöka rädda så många det nu bara går innan vi börjar rumstrera i trädgården igen.
    Spännande att se vad du faller för;) Bara katalogen är fin att se på.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt, så fin katalogen ser ut att vara. Hoppas du hittar massa fint. kram

    SvaraRadera
  4. Du får börja intressera dig för snödroppar :-)) Visst, dyra lökar, men de flesta finns kvar år efter år :-))))
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Väldigt tjusig framsida! Hoppas du hittar många fina lökar att spendera lite pengar på :)

    Ha en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Lökkatalog och så en löning på det, det tycker jag rimmar riktigt bra!

    Trevlig helg bland lökdrömmarna,
    Jenny

    Ps. Och nu hittade jag dikterna!

    SvaraRadera