onsdag 18 april 2012

Våren lunkar på..

Ja det kommer upp både det ena o andra i landen och man ser vårtecken på bloggar o hör om dem nästan överallt. Förutom lite längre upp som har fått hiskeliga bakslag med mycket snö o elände igen.. men lugn ni däruppe här får ni lite vår att kika på. Och den brukar ju gå fort över, aprilsnön..


Denna vintern har ju varit bra mycket mildare och kortare än de förra två och i januari så blommade en mörk julros vackert innan snö o kyla kom. Nu ser man knappt att det är liv i den, men grannblomman har precis börjat blomma så vackert..


 
Jätteramsen står som spjut i backen och har spridit sig väldigt bra, fick några stycken av kära Lotta för ett par år sedan och de tycks trivas bra i bakkanten på Nya Lunden som jag kallar landet. 

I samma land har jag Blodört.. en efterlängtad liten sak jag har köpt ett par gånger.. dyrt! Första grävde nog hunden bort för det var stora hål där den varit. Sen inhandlades nr två och förra våren kom det upp tre små raringar och i helgen räknade jag till 8 stycken som tittar upp, vet ju inte om alla blommar men de verkar trivas i samma land.. jippiii.. säger jag *smile*


 Nu är det inte så långt innan jag kan njuta av denna skönhet igen.. Längtar!





Nu ska jag krypa ner i soffan igen, är hemma med feber o förkylning en elak virus eller nåt har hoppat på mig.. *ogillar* skarpt alltså!!

Har inte tid.. våren är ju här!





8 kommentarer:

  1. Beautiful flowers and photos Moa!

    Big greetings:)

    SvaraRadera
  2. Älskar jätteramsen tycker de är så härliga. Var precis ute och tittade om mina 'Multiplex' kommit men såg dem inte än. Jag har lagt på ny barkmylla så jag hoppas de finns där under. Tråkigt att det är så kallt bara.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt härligt ut med de spirande blommorna. Samma här, förkyld å feber inte alls kul.. Krya på dig, kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    En annan har precis kommit ur soffan, fy för kraftiga förkylningar. Den väntar jag också på för det är nog den vackraste växten jag har. Ha det gott, Karina och krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med blodörten, så himla fin den är! Fick växter av en karl på jobbet idag, de hade spridit sig för mycket, han sa något konstigt namn som vi googlade på men fick ingen träff. Men när han beskrev undrade jag om det inte kunde vara jätterams eller någon annan rams, googlade fram en bild och han sa att den var i alla fall snarlik. Spännande!

    Krya på dig nu, kram
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint på gång! Mina rams står så skuggigt och kallt till så de är alltid sena. Gillar dem!

    Hoppas du snart mår bra igen. Det är ju mycket att göra där ute nu.

    Kram

    SvaraRadera