söndag 24 maj 2009

Fototriss - Spetsigt..

Solen lyser och det har varit en härlig helg.. dagarna har varit soliga, molniga och haft syndafalls regn. Allt på en o samma helg.. ja man kan inte säga att väger är enformigt i alla fall.. Men i stor sett har det varit en skön helg. Vi har varit i stugan hos mina föräldrar ett par dagar och hjälp dem lite, en insynsskydd har blivit snickrat, nya land grävts och andra rensats... Riktigt kul och mysigt har det varit.
Veckans fototriss är SPETSIGT.. här kommer min tolkning av temat, och inte helt otippat hämtar jag min inspiration från naturen..
Min ädelsyren har börjat slå ut sina underbara blommor, härligt rosa och så himla kritvita när de slår ut.. å vad jag älskar denna syren som jag köpte förra sommaren.. Alltså första gången jag ser denna härliga blomma i en spetsform.. *ler*.. mot den blå blå himlen.

Det testas mycket med mitt nya härliga objektiv.. ja allt från dammkorn, till riktigt nära bilder på min arm.. usch vad huden ser ut i förstoring men det slipper ni se. Här är en bild på en ormbunke dottern har hemma.. spetsiga och nästan svepande i sin rörelse..



Så till sist.. min snöklocka.. tjoho.. jag har hittat den..eller är det den som hittat mig. Mitt minne börjar bli fullt för jag har inte haft en aning om vart jag planterade de små lökar jag köpte i höstas... men nu vet jag.. *hihi*.. vacker och spetsig sträcker den sin mot skyn..
Imorgon är det måndag.. simma lungt *ler*..

3 kommentarer:

  1. Jätte fina bilder, men den sista bilden med snöklockan blir min favorit! :D

    SvaraRadera
  2. Spetsigt var det:) Kul att få gå och upptäcka alla de små liv som vaknar och sträcker på sig nu när värmen kommer närmare! Tycker till och med jag trots att jag inte har så många ställen att titta till:)
    Ha det fint!
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya objektivet - förstår att inget undkommer din blick just nu...*fniss*. Min favorit blir snöklockan - så ensam, skir och vacker!
    Kram Randi

    SvaraRadera