måndag 21 december 2009

Blomkalendern - Lucka 21

Sjärnflocka är en given "Luckblomma" för mig, älskar denna skira blomma. Och det har väl ingen missat *smile* att jag gillar den har ju varit min headerbild sedan i somras, byttes ut nu inför julen.. så jag fick lite juligt här hos mig.



Idag har jag promenerat lite med hunden i ett strålande kallt vinterlandskap.. -12 var det på förmiddagen och kanske -10 när jag var o handlade. En klarblå himmel likadan som på himlen på bilden ovanför men lite mer rimfrostig.. *ler*..  en riktigt härlig vinterdag.

Nu har jag precis bakat lite mer brödkakor, de jag bakade sist tog slut väldigt fort. Tänk så gott det doftar när man bakar.. borde baka mer just för doftens skull i alla fall..

Hittade ett recept på senap eller det var flera men jag fastnade för detta, såg både gott ut och lät mumsigt, får se nu om tiden finns för att för första gången prova att göra egen senap till skinkan.. tar två dagar att mogna så det är hög tid NU..

*************************************************************
Whiskysenap





*************************************************************
Ha det gott.. Moa

10 kommentarer:

  1. Ja, den var söt! Nu har jag haft dåligt med tid att "titta in" i alla luckor av förekommen anledning - julstök och nu blir det jobb ett par dagar före jul och önskar även dig en riktigt God Jul! /Bea

    SvaraRadera
  2. Helt underbar bild, Moa. Önskar det var min bild!!
    Mmmm...whiskysenapen är säkert superläcker.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert! Stjärnflocka är verkligen en favorit och din bild är så snygg. Läckert perspektiv och fina färger. Mums, vilken god senap! Tack för recept! Hoppas ni har det lika vintervitt och vackert som vi har det i Göteborg.

    Ha en riktigt fin jul! Kram från Karin

    SvaraRadera
  4. Visst är stjärnflockan ljuvlig! Blomman ser ut som en tjusig mormorsbrosch...underbar! Ha det bra nu och jag önskar dig en riktigt GOD JUL! / Irene

    SvaraRadera
  5. Stjärnflocka är så ljuvlig. Hoppas verkligen att det blir nåt av mina jag köpte i somras. Senap är jag också sugen på att testa. Har aldrig gjort det men det ska ju vara enkelt enligt en del :) Kram

    SvaraRadera
  6. Stjärnflockan gillar jag jättemycket. Har den i olika nyanser.
    Kallt har vi också. -16 grader nu faktiskt. Släppte ut Ronja i trädgården en stund efter att hon ätit. När jag öppnade dörren för att kalla in henne så stod hon vid dörren och hade bråttom in. Hy!

    Ha mysiga dagar framöver! Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja, stjärnflockan är verkligen en härlig blomma, den är som ett konstverk! Här var det också kallt när jag gick till jobbet, och sista biten kom det stora flingor med, var som en snögubbe när jag kom fram..=)

    SvaraRadera
  8. Stjärnflockan är ljuvlig! Har planterat ut flera små bebisplantor och hoppas de tar sig tilll sommaren.
    God Jul på dej!

    SvaraRadera
  9. Stjärnflockor har jag flockar av ;-) i flera nyanser.... Superläckra o tacksamma!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  10. Den är ju så fin Stjärnflockan, men jag har faktiskt ingen själv kom jag på nu. Måste skrivas upp på vill-ha-listan. Bilden är ju helt ljuvlig. Visst är det härligt med dom här fina vinterdagarna, hoppas det fortsätter så ett tag nu när flera av oss får några lediga dagar. Ha en bra dag.// Peter

    SvaraRadera