söndag 27 december 2009

Julklapp..

Fick en så fin önskeklapp i år..

Leila Lindholm's "a piece of cake"


En sån bok.. den kvinnan kan baka säger jag bara, och sätta ihop en oerhört läcker bok med vackra bilder
som gör det mycket svårt att motstå.. 


Vad sägs om denna vackra Cheese cake.. bara måste göra den.
Och det bästa är ju att min Glutenintoleranta sambo kan äta den också om jag köper glutenfria digestivekex, då kan vi sitta o smaska gott i uterummet nästa gång vi fikar.. och titta på all snö utanför... mumma för själen.




Eller vad säger ni om denna vackra pyramid med choklad och hallonmuffins.. mumma igen..*smile*



 Ett sådant här vackert skafferi vill jag ha.. har ett skåp med glasluckor kanske det är nästa projekt i köket? Så vackert med alla fina burkar och gammalt och nytt porslin blandat, det gör inget bara det är samstämt..


Titta vilken perfekt gåbort present.. en låda full av småkakor, vem skulle inte vilja ha en sådan?



Att stoppa några Katalanska maränger i glaskupan, ger lite nytt perspektiv på dekorationer i glaskupor.

Till sist en Citronpaj där jag även scannade in receptet, för övrigt är alla bilder scannade från boken förutom den första.


Visst ser den alldeles ljuvlig ut, kanske en perfekt kaka till Nyårsfesten?
Här är en lite sned bild men klickar ni upp den ska ni kunna läsa receptet..




Ha en skön söndagseftermiddag, tänk man blir nästan lite veckovill nu när man varit ledig så många dagar..
Kram/Moa







16 kommentarer:

  1. Jag vill också ha ett sådant fint skafferi men man kanske skall börja med boken.
    Jag hr ju ett kakmonster hemma att baka till.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  2. Den boken fick Erica förra julen oich den är så fin. Cheesecaken har vi gjort och jag kan tipsa om att det gärna kan vara mer blåbär än vad där står (tyckte vi i alla fall). Cupcakesen har vi cokså gjort och de är supergoda och mycket av det andra också.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Citronmarängpaj är mi absoluta favorit! Den med hallon låter mumsig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo visst ser det sååå gott ut när hon bakar men inte attan blir det likadant när jag försöker göra det=). Och det där skåpet skulle nog se förskräckligt ut i mitt hus=)))) jag som har så mycket skit i mina skåp. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Haha.. Knatten.. ja inte skulle det se så ut hos mig heller.. skulle väl vara en heltidssysselsättning att hålla ordning =)

    SvaraRadera
  6. Det luktar gotte-gris lång väg Moa! Men visst ser det läckert ut. Jag tillhör ju den kategorin som gärna bakar och fyller frysen och sen ligger det där... Skåpet var inget för pedanten(läs mig) Jag har ju en lite sjuklig ordning t.o.m i skafferiet "skäms" där allt förvaras i likadana burkar och då syns de inte ens en gång. Inte bra att läsa bloggar, jag upptäcker en massa konstigheter hos mig själv "skrattar"
    Kram gittan

    SvaraRadera
  7. Vilken julklapp! Tänk att du varit så snäll ;-). En massa smarriga saker verkar finnas däri. Det låter så mysigt att sitta där i uterummet och mysa med gott fikabröd. Hoppas du haft en fin jul och att du får en skön söndagskväll.// Kram Peter

    SvaraRadera
  8. Ja Leila kan verkligen inspirera. Förra julen följde jag hennes tips i tv om Barcelonamandlar och oj så gott det blev. I år blev det Barcelonamandlar igen!!! mums Tack Leila!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  9. Så kul att Du fick den.
    Jaghar den och gillar den jätte mycket och den är ju vacker att se på också,bilderna är underbara
    så jag har den i kokboksstället på bänken.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. God fortsättning!
    Vilken underbar klapp du fått. Har också denna vackra bok och man blir alltid lika inspirerad när man bläddrar i den. Likaså av att titta på hennes TV-program. Skulle gärna ha hennes kök och lantställe.

    Hoppas att du får en underbar fortsättning på året. Kram Ida

    SvaraRadera
  11. Det var nån som kände dig väl som gav dig klappen förstår jag ;-)
    Lycka till med baken o ha´t himla gôrgôtt i mellandagarna
    Nina

    SvaraRadera
  12. Kära nå'n! Vilka frestelser! Jag försöker TITTA mig mätt....;))!/Kram,Anja

    SvaraRadera
  13. Mmmm...ser jättegott ut och vilka vackra bilder.

    God fortsättning.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  14. Det var en fin julklapp. Nu skall det bakas.

    SvaraRadera
  15. Hej
    Oj, här är det mycket att se,
    besök gärna mina två bloggar.
    På Vindsromantik, har jag en tävlng...

    https://vindsromantik.blogspot.com
    www.magsromantiskasmycken.blogspot.com

    Nu ska jag fortsätta botanisera på din underbara "gotte" blogg.

    Många Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  16. Om du inte redan provat, så kan jag rekommendera Leilas morotskaka med limefrosting, den är superb!
    Limen blir en jättegos tvist med det söta.
    Jag har dock inte köpt, eller fått den underbara kokboken ännu..kanske ska önska mej i present? :)
    Kram Annette

    SvaraRadera