söndag 20 december 2009

Blomkalendern - Lucka 20

  
 Vad vore en trädgård utan våra härliga klättrande blomstervänner... inte mycket säger jag, de ger en höjd till din trädgård, en stabilitet som gör att det blir "ombonat " ute, ja jag skulle inte kunna vara utan dem.




 Clematis 'Rouguchi'


Underbara blålila klockor har denna ljuvliga clematis.. skulle inte kunna vara utan denna, och tillsammans med en kaprifol intill blir de en härlig kombination.. längtar *ler*..

Nu börjar det dra ihop sig.. dagarna krymper och snart är det julafton.. full fart överallt med julstök och julmys.
Vad passar då inte bättre än en liten Mummadrink för stora och små för att känna in och njuta lite.




************************************

Mumma för stora o små







*************************************************************

Nu ska jag julstöka lite till.. 
ha det gott och må bra.. 

7 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! Jag gillar också klättrare jättemycket.
    Idag gör vi julgodis här i vårt vackra snöiga Skåne. Hela trädgården är täckt i bomull ser det ut som.

    Hoppas du har det bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt fantastiskt vilket arbete du lägger ner på julkalendern. Hela tiden en ny vacker blomma att beundra och ett gott recept att sukta efter. Mumma är en favorit till jul, tycker den söta smaken balanserar julmaten så bra.
    Ha en skön ledighet nu. Själv jobbar jag in i det sista så det blir som det blir med det sista julpyntet. Det som inte åker fram idag får nog vara.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  3. Ja nu längtar jag efter klematis o kaprifoler. Och visst är det långt dit men vi går ju på rätt håll.
    Mumma är inget för mej. Det finns annat jag gillar bättre=).
    Ha en skön kväll. /Mia

    SvaraRadera
  4. Den klematisen vill jag ha!!! Var har du köpt den? Bara så fin.....
    Mumma med mumma.... kan man dricka en sats på en ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Håller med om att klättrarna ger trädgården det där lilla extra. Som ett litet plus så är ju Klematisen även jättevacker så här års också när den är täckt av iskristaller. Ett glas mumma skulle inte sitta fel, det får mig att tänka på min farfar, det var hans grej på julen. Snart är det julafton, jag undrar så vad som gömmer sig under lucka 24. // Kram Peter

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är som delger av dina fantastiska recept! Själv hinner jag knappast öppna datorn just nu;))!
    Visst har du så rätt så angående trädgårdens klätterväxter och klematis med alla varianterna kan man knappast ha för många av!/Anja

    SvaraRadera
  7. Jösses vilket kalender du gjort/gör...så trevlig...
    Nu är det kallt och "urrigt" men så mysigt det på samma gång...det är så det ska var vid jul...egentligen...
    Julstöket här hemma börjar bli klart men jag anar att jag kommer att stå fast vid spisen timmarna in på dan före dan...jag segar alltid ut...Är lite dagsvill eftersom jag är ledig och i morse hade jag riktig julstämning i kroppen...
    Ha de gott och "stöka" lugnt!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera